شناسهٔ خبر: 49400017 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

باران و کاهش دما در نوار شمالی کشور/آسمانی صاف در اغلب شهرها از ۲۷ شهریور

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور جوی نسبتا پایدار حاکم است و افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در باره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر و نفوذ جریانات مرطوب شمالی امروز و فردا دما به صورت نسبی در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد و در استان‌های مازندران، اردبیل، گیلان، گلستان، برخی مناطق آذربایجان شرقی، ارتفاعات شمال زنجان و قزوین و به تدریج خراسان شمالی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود که در این دو روز شدت بارش‌ها در غرب مازندران و گیلان خواهد بود.

وی افزود: روز پنجشنبه 18 شهریور شدت بارش‌ها در مناطقی که ذکر شد ادامه دارد و در شرق خزر و استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی بارش‌ها تشدید می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه 19 شهریور در سواحل خزر بارش خفیف باران را داریم.

اصغری اضافه کرد: در دو روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق پراکنده در ارتفاعات جنوب فارس و ارتفاعات شمال و غرب هرمزگان پیش بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از امروز تا اواخر هفته جاری وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پدیده غالب است که در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان در برخی ساعات با خیزش گردوخاک همراه است.

وی افزود: امروز و فردا در جنوب سمنان، جنوب تهران، البرز، قم، خوزستان و غرب ایلام وزش باد شدید، گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد: در سه روز آینده دریای خزر مواج است و از بعد از ظهر فردا شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور جوی نسبتا پایدار حاکم است و افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 31 درجه و 23 درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای 5 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

انتهای پیام/ب

نظر شما