شناسهٔ خبر: 49397468 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

ریزش ۱۵۳۹۷ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۵۳۹۷ واحدی معادل ۱ درصد به یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۳ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 16 شهریور) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 2681 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 535 هزار واحدی قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۵۳۹۷ واحدی معادل ۱ درصد به یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۸۴۵ واحدی معادل یک درصد به رقم ۳۸۰ هزار و ۲۵۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۲۵۶  واحدی، عدد ۴۶۵ هزار و ۳۵۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۶۸۵ واحدی به رقم ۲۹۳ هزار و ۶۳۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۷۹۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۶۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۶۱۷ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۴۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۳۳۶ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۸۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، شستا، نوری، فملی، شپنا و شتران به ترتیب با 584، 531، 361، 299، 265 و 205 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای بركت - گروه دارويي بركت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، ولكار - ليزينگ كارآفرين، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، ومدير - گ.مديريت ارزش سرمايه ص ب كشوري، كدما - معدني‌ دماوند و كحافظ - كاشي‌ وسراميك‌ حافظ‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، کچاد، پارسان، وغدیر و فارس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی میدکو، کگل و شسپا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دلقما(دارویی‌ لقمان‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کپارس، چکاوه ، غشهد و فمراد بود. همچنین نماد معاملاتی تایرا(تراکتورسازی‌ایران‌) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خموتور، خشرق، کفرا و وایران قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۰۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۰ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (دوشنبه 15 شهریور) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۱۲ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد به یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۰۶ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۲۷ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۳۸۴ هزار و ۱۰۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۵۹۱ واحدی، عدد ۴۶۹ هزار و ۶۱۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۳۴واحدی به رقم ۲۹۶ هزار و ۳۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۸۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۸۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۰۵ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۵۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۶۲ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۹۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسپا(نفت سپاهان) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کپارس، کنور، قشکر و دلقما بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان‌) با ۴.۴۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بموتو، شکربن، دیران و سنیر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۷۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۳۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۳ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما