شناسهٔ خبر: 49393051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیا بی بی سی جای فهیم دشتی را لو داد؟ + فیلم

گفته می شود افشای شماره ی تلفن فهیم دشتی، سخنگوی جبهه خیزش مردمی باعث شده است تا محل استقرار وی فاش و توسط حمله پهبادی کشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اقتصاد سالم گفته می شود که عامل لو رفتن محل استقرار سخنگوی جبهه مقاومت، شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی بوده است.

این خبرگزاری اعلام کرده است که تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی در حال گفت و گو و پخش زنده با فهیم‌دشتی بوده است.

در حین مصاحبه و پخش گفت وگو ناگهان بی بی سی چند ثانیه تصویر وی را قطع کرده و شماره تماس و تلفن فهیم دشتی را بر روی صفحه نمایش تلویزیون، نشان می‌دهد!

بعد از مدتی شماره تلفن دشتی از تلویزیون بی بی سی حذف و دوباره چهره او نشان داده می شود و گفت وگویش با این شبکه تلویزیونی ادامه می یابد اما درست در همین لحظات است که محل استقرار آقای دشتی در دره پنجشیر با استفاده از شماره تلفنی که وی با آن در حال گفت وگو با تلویزیون بی بی است، توسط سازمان جاسوسی پاکستان آی اس آی (ISI) شناسایی شده و پس از پایان گفت و گوی دشتی با بی بی سی فارسی و قطع تماس؛ وی توسط پهپادی که گفته می شود متعلق به ارتش پاکستان است، مورد هدف قرار گرفته و کشته می شود.

نقش اساسی و اصلی بی بی سی فارسی در شناساییِ محلِ استقرار و در نهایت هدف قرار گرفتن سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر، در حالیست که آقای دشتی از یاران نزدیک احمد شاه مسعود، فرمانده شاخص افغانستان بوده و اتفاقا در حمله ی تروریستی سال ۲۰۰۱ که به جان باختن مسعود انجامید، در کنار او قرار داشت و اگرچه از آن حمله جان سالم به در برد اما از ناحیه چشم مجروح شد.

احمد مسعود، فرمانده جبهه خیزش مردمی اعلام کرد که به زودی سخنگوی جدید این جبهه معرفی می شود.

همچنین گفته می شود دشتی خواهرزاده دکتر عبدالله عبدالله بوده است. دکتر عبدالله از فرماندهان نامدار جهادی و معاون وقت احمدشاه مسعود بود. وی هم اکنون رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز جان باختن آقای دشتی را به شدت محکوم کرد.

<div id="video-display-embed-code_14668936"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7884195/14668936?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما