شناسهٔ خبر: 49392194 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مقام مسئول وزارت اقتصاد خبر داد :

معامله ۱۰۰ میلیارد تومانی مجوز‌های کسب و کار و افزایش رشوه خواری !

رئیس مرکز مطالعات بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد از خرید و فروش تا ۱۰۰ میلیارد تومانی مجوز‌های کسب و کار و و افزایش رشوه خواری و زیرمیزی خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی فیروزی در خصوص چالش‌های مجوزدهی کسب و کار و افزایش رشوه خواری و زیرمیزی در ایران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تشریفات اداری دست و پا گیر و دشواری صدور مجوز باعث شده، گاهی برای دور زدن مراحل قانونی، هزینه یک برگ کاغذ با کارشناسی مرسوم تا ۱۰۰ میلیارد تومان هم تمام شود!

وی افزود: وقتی منفعت ناشی از فساد افزایش می‌ یابد، بازار سیاه مجوز تشکیل می‌شود و مشاغل رسمی به سمت فعالیت زیر زمینی سوق می‌یابند. از طرف دیگر اگر هزینه آن را برای کارمند دولت یا مدیر فاسد افزایش نیابد، موجب رونق دلالی مجوز و شرایط فعلی می شود. زمانحذف این مجوز و مقابله هم عملا با اختیارات یک یا چند مدیر مقابله و موجب ایجاد بازار مکاره‌ فعلی می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در سایت‌های مجازی، تعداد زیادی دلال ، آگهی گذاشته اند که می‌توانند مجوز و کارت بازرگانی بگیرند، ثبت شرکت و اظهارنامه مالیاتی درست کنند، کار‌های گمرکی را انجام دهند و .... که با مراجعه به آنها به بازار غیر رسمی فاسد دامن زده می شود.

فیروزی گفت: هر کجا نام مجوز باشد این احتمال دارد که پای بازار غیر رسمی و دلالی هم در میان است که می‌تواند گلوگاهی بالقوه برای فساد اداری باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما