شناسهٔ خبر: 49392166 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حمايت ساکنان جنين از فرار 6 فلسطيني

صاحب‌خبر -
حمايت ساکنان جنين از فرار 6 فلسطيني
خبرگزاری آریا- ساکنان جنین ضمن ابراز خوشحالی از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع، بر حمایت خود از اسرا تاکید کردند و درباره آسیب زدن به اسرا به رژیم اشغالگر هشدار دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون الجزیره، ساکنان جنین با برگزاری راهپیمایی در خیابان‌های این شهر ضمن ابراز خوشحالی از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع، بر حمایت خود از اسرا تاکید کردند و درباره آسیب زدن به اسرا به رژیم اشغالگر هشدار دادند.
شماری از شهروندان فلسطینی و نمایندگانی از برخی گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش فتح و جنبش جهاد اسلامی فلسطین در راهپیمایی در جنین شرکت کردند. این راهپیمایی از اردوگاه جنین آغاز شد و شرکت کنندگان در آن با حرکت در خیابان‌های شهر حمایت خود را از شش اسیر فلسطینی که از زندان جلبوع نزدیک منطقه بیسان در اسرائیل فرار کرده اند، اعلام کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی خوشحالی خود را از فرار این اسرا اعلام و تعدادی از نمایندگان گروه‌های فلسطینی هم تاکید کردند ملت فلسطین از این اسرا حمایت می‌کند. آن‌ها همچنین به اسرائیل درباره هرگونه آسیب زدن به اسرا هشدار دادند.
جیفارا البدیری خبرنگار شبکه الجزیره در کرانه باختری در گزارشی از محل برگزاری راهپیمایی گفت: موجی از شادی و سرور در استان جنین به راه افتاده است. مردم شیرینی توزیع می‌کنند. راهپیمایی از داخل اردوگاه جنین آغاز شد و با حرکت در خیابان‌های جنین ادامه یافت. پیام راهپیمایان این است که شش اسیر فلسطینی به رغم آنکه در زندان جلبوع با آن تدابیر شدید نگهداری می‌شدند، توانستند آزادی خود را به دست آورند.
اسامه الحروب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جنین گفت: مقامات صهیونیست به زندان جلبوع عنوان گاوصندوق داده اند. همه برای حفظ جواهرات و اشیاء قیمتی خود آن‌ها را در گاوصندوق قرار می‌دهند. آن‌ها می‌گفتند اسرایی که در زندان جلبوع به سر می‌برند در گاوصندوق هستند، به این معنا که نه مقامات سیاسی و نه مقاومت هیچ گاه رؤیای آزادی آن‌ها را هم در سر نمی‌پرورانند.
در ادامه گزارش آمده است: یکی از پیام‌های این راهپیمایی که پس از تشدید تدابیر امنیتی در ورودی‌های جنین برگزار شد، این بود که اگر اشغالگران در فکر ورود به جنین و اردوگاه آن باشند درگیری‌های سختی روی خواهد داد. راهپیمایان همچنین تاکید کردند ملت فلسطین از شش اسیر که از زندان جلبوع فرار کرده اند حمایت می‌کند.
یکی از شرکت کنندگان در راهپیمایی گفت: به رژیم اشغالگر درباره آسیب زدن به این شش اسیر و هر اسیر فلسطینی دیگر هشدار می‌دهیم. همه ملت فلسطین از این اسرای قهرمان حمایت خواهد کرد.
البدیری افزود: گروه‌های فلسطینی هم به رژیم اشغالگر درباره انتقامجویی از بقیه اسرا در زندان‌های خود هشدار دادند. تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر بیش از چهار هزار و 500 نفر است. گروه‌های فلسطینی هشدار دادند آسیب زدن به هر اسیر فلسطینی به منزله جرقه‌ای خواهد بود که کرانه باختری را به آتش خواهد کشید.

نظر شما