شناسهٔ خبر: 49386385 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با قدس پاسخ داد

چرا فرار اسرای فلسطینی از زندان «جلبوع» مهم است؟

صبح دیروز انتشار خبر فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی، محافل صهیونیستی را شوکه کرد.

صاحب‌خبر -

در این زمینه، «محفوظ منور» مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار قدس گفت: این ۶ اسیری که موفق به فرار از زندان جلبوع شده و با دستان خود آزادیشان را رقم زدند، اسرایی بودند که رژیم صهیونیستی احکام سنگینی مانند حبس ابد را برای آن‌ها صادر کرده بود. فرار از زندان و بدست آوردن آزادی، فکر همه اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی است، چرا که احکام ظالمانه‌ای علیه این مبارزان آزادی‌خواه صادر شده و اقدامات ظالمانه‌ای نیز در زندان علیه آن‌ها انجام می‌شود.

محفوظ منور افزود: بنابراین طبیعی است این اسرا از هر روش ممکنی برای آزادی خود استفاده کنند. در گذشته نیز عملیات حفر تونل سابقه داشته و تقریباً یک عملیات شایع در زندان‌های رژیم اشغالگر است، اما حجم عملیات اخیر و برنامه‌ریزی

انجام شده برای آن توسط مبارزان جنبش جهاد اسلامی که عادت ندارند اسیر اشغالگران باقی بمانند، ما را به یاد عملیاتی که سال ۱۹۸۷ در زندان مرکزی رژیم صهیونیستی انجام شد می‌اندازد. آن عملیات شجاعانه و معروف، منجر به انتفاضه فلسطین شد. این نشان می‌دهد تلاش اسرا برای آزادی، دائمی است و با تمام موانع موجود، برای بدست آوردن آزادی خود در تلاش هستند. معروف است زندان جلبوع به سبک زندان‌های آمریکایی مختص محکومان بزرگ ساخته شده و تدابیر امنیتی بسیار سنگینی دارد؛ بنابراین نحوه این عملیات از این حیث اهمیت زیادی دارد.

مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در زمینه پیامدهای این عملیات علیه رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی حتی فکر این را هم نمی‌کرد که تعدادی از اسرا آن هم بدون امکانات بتوانند چنین عملیات پیچیده‌ای را در زندان جلبوع اجرایی کنند؛ اینکه این‌همه خاک از تونل چگونه خارج و چگونه پخش شده که هیچ یک از زندانبان‌های صهیونیستی متوجه آن نشده‌اند، به ویژه آنکه آن‌ها مدام عملیات تفتیش و بازرسی از سلول‌ها را انجام می‌دهند؛ بنابراین نخستین پیامد آن علیه این رژیم، دستپاچگی و اظهارات آشفته سران رژیم بوده و ممکن است در ادامه شاهد برخی بازداشت‌های کور توسط نظامیان صهیونیست از اردوگاه جنین به دلیل اینکه بیشتر اسرا از این اردوگاه بوده‌اند باشیم. همچنین این عملیات این پیام را برای جهان دارد که اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی مظلومانی هستند که از مبارزه خود دست برنخواهند داشت و تا رسیدن به آزادی کامل خود و وطن پیکار می‌کنند، جهانی که در مقابل جنایات صهیونیستی ساکت است و کوچک‌ترین فشاری را برای آزادی اسرا به ویژه اسرای بیمار و زن اعمال نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه عملیات اسرای زندان جلبوع ضعف اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را اثبات کرد، افزود: اما همچنین تأکید می کند کسانی که این عملیات را برنامه‌ریزی و اجرا کردند، توانمندی‌های فکری و اجرایی بالایی دارند که می‌توانند نظام اطلاعاتی دشمن را به بازی بگیرند و جوانان فلسطینی و به‌ویژه رزمندگان مقاومت توانسته‌اند شکاف‌های این نظام امنیتی را شناسایی و از نقاط قوت آن عبور کنند. این نشان می‌دهد شما می‌توانید با هر نظام امنیتی هرچند مدعی مقابله کنید، اگر در مورد آن اطلاعات داشته باشید. این پیروزی و آزادی را به مردم فلسطین و اسرا تبریک می‌گوییم و می‌خواهیم این افراد الگوی سایر اسرا برای آزادی باشند. این آزادی این پیام را به ملت فلسطین داد که چشمان بیدار اسرا و رزمندگان اجازه نمی‌دهد اشغالگران هرآنچه را می‌خواهند اجرایی کنند و ملت فلسطین باید از این اسرا حمایت کنند.

نظر شما