شناسهٔ خبر: 49380870 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

جزئیات ورود پول هوشمند امروز بازار بورس (۱۵ شهریور ۱۴۰۰)

 بر اساس فیلتر ورود پول هوشمند امروز در برخی از نمادها شاهد ورود پول هوشمند بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر امروز شاخص بورس با افزایش هزار و 312 واحد به محدوده یک میلیون و 538 هزار واحد رسید. برخی کارشناسان معتقدند رشد و ریزش بازار بورس امروز چندان امیدوار کننده نیست و احتمال منفی بودن بازار در روز سه شنبه نیز وجود دارد. با این حال بر اساس فیلتر ورود پول هوشمند امروز در برخی از نمادها شاهد ورود پول هوشمند بودیم. لازم به ذکر است ورود یا خروج  پول‌هوشمند در یک روز نمی‌ت واند ملاک عمل باشد و صرفا جنبه آماری دارد.

در نمادهای زیر امروز ورود پول هوشمند وجود داشت:

 فلزات اساسی: فولای، فزرین، فمراد، فافزا، وسدید

 شیمیایی: قرن

خدمات فنی و مهندسی: رتکو

رایانه: پرداخت

 تأمین سرمایه: امید، تماوند

بیمه: وسرمد

 واسطه گری های مالی: ولراز، وثنو

حمل و نقل: حسیر

 سایر واسطه گری های مالی: ولملت

بانک‌: سمایه

سرمایه‌گذاری‌: مدیریت، وسبحان، ولقمان، وایرا، وبرق

سایر محصولات کانی غیرفلزی: ساذری، کساپا

سیمان: سهرمز، سدشت، سخاش

خرده فروشی: قاسم

پیمانکاری صنعتی: وپسا

دارویی :  ددام، دقاضی، دسانکو

غذایی : غنوش، غمهرا، خودکفا

قند و شکر:قمرو، قپیرا

خودرو: خرینگ، خمحور

ساخت دستگاه ها و وسایل ارتباطی: لپیام

ماشین آلات و دستگاه های برقی: بایکا

ماشین آلات و تجهیزات: لسرما

نفت: شسپا

منسوجات: نیروج

استخراج کانه های فلزی : کنور،  کدما

زراعت: زشریف، زپارس

 

فیلتر ورود پول هوشمند

 

بورس امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰

ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ دوشنبه ۱۵ شهریورماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: رشد و ریزش بازار در روز جاری اتفاق چندان خوش‌آیندی نبود که احتمال منفی بودن بازار در روز سه شنبه را به شدت افزایش می‌دهد اما امید است در نیمه دوم بازار فردا شاهد برگشت روند باشیم.

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد هزار و ۳۱۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار و ۵۹۱ واحدی در سطح ۴۶۹ هزار و ۶۱۳ واحد قرار گرفت.شاخص کل بازار رشد ۰.۰۹ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۵۵ درصدی را تجربه کردند.

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۹۳ هزار و ۳۷۳ و ۱۶۱ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۱ میلیارد و ۷۸ میلیون و چهار میلیارد و ۹۶۸ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

 

ورود پول هوشمند امروز

 

رشد ۳۳ درصدی مجوزهای سبد گردانی

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، توسعه مجوزهای سرمایه‌گذاری را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم عنوان کرد و افزود: «طی هفت ماهه اخیر مجوزهای متعددی به خصوص به شرکت‌های سبد گردان اعطا شده، به طوری که این مدت با بیش از ۳۳ درصد رشد در تعداد سبد گردان‌ها همراه بوده‌ایم.»

افزایش ۵۰ درصدی صندوق‌های بازار گردانی

وی افزود: «همچنین طی ۷ ماه گذشته، با بیش از ۲۶ درصد افزایش در حجم صندوق‌ها رو به رو بوده‌ایم؛ به طوری که حجم صندوق‌های سرمایه‌گذاری از ۴۰۱ هزار میلیارد تومان به ۵۰۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. صندوق‌های اختصاصی بازار گردانی نیز از ۶۶ هزار میلیارد تومان به ۹۳ هزار میلیارد تومان رسیده‌اند که رشدی حدود ۵۰ درصد را شاهد بوده‌اند. صندوق‌های کالایی نیز در این مدت به رقم دو هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده‌اند که عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.»

عملکرد محوری کارمزد مدیران صندوق

فدایی در پاسخ به این پرسش که برای حفظ و نگهداری این ارزش و کم نشدن آن چه برنامه‌ای دارید، گفت: «در این خصوص دسترسی مردم به صندوق‌ها را روز به روز افزایش می‌دهیم تا صندوق‌ها بتوانند منابع بیشتری جذب کنند؛ علاوه بر این، عملکرد محوری کارمزد مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری در دست انجام است. بر این اساس، مدیرصندوق‌هایی که عملکرد بهتری نسبت به شاخص داشته باشند، می‌توانند کارمزد دریافت کنند. این موضوع سبب ایجاد انگیزه بیشتر صندوق‌ها در جهت تلاش برای سوددهی بهتر است.»

 

 

اخبار شرکت‌ها

فولای: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد - نماد: فولای

موضوع: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه

با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۲۶۸ میلیارد ریال به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۳ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقباً اطلاع رسانی می‌گردد.بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

نظر شما