شناسهٔ خبر: 49375509 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با کمک معتمدان و ریش سفیدان.

پرونده قتل عمد در خوی به سازش ختم شد

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: پرونده قتل عمد در خوی با کمک معتمدان و ریش سفیدان به صلح و سازش ختم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،  ناصر عتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: جوان ۱۸ ساله‌ای که چندی پیش جوان ۱۸ ساله دیگری را بر سر اختلاف مالی در شهرستان خوی به قتل رسانده بود پس از تعقیب و دستگیری و رسیدگی در دادگاه کیفری یک، به قصاص نفس محکوم شده بود.

وی گفت: در این رابطه به لطف الهی و در نتیجه مساعی و تلاش‌های مجموعه قضایی ریاست دادگستری و دادستان شهرستان خوی و بهره گیری از ظرفیّت هسته‌های صلح و سازش و بخشایش و معتمدین محلّی، اولیاء دم مقتول رضایت خویش را اعلام و قاتل از قصاص نفس، رهایی و حیاتی دوباره یافت.

عتباتی افزود: این اتفاق تاثر برانگیز به علت عدم کنترل احساسات و نداشتن کنترل خشم به وسیله یک فرد ناپخته و خام اتفاق افتاده که نیاز به آموزش مهارت‌های رفتاری خصوصا کنترل خشم در جامعه را روشن می‌کند.

وی با تقدیر از اولیای دم به دلیل این اقدام خدا پسندانه و قرآنی آنان تقدیر کرد و از ریش سفیدان و متنفذان محلی و رئیس دادگستری و دادستان خوی که اسباب این سازش را فراهم کرد تقدیر و از عموم مردم خواست تا در این نوع کار‌ها همیار و یاور دستگاه قضایی باشند.

از ابتدای امسال پانزده فقره پرونده قتل با کمک معتمدان و ریش سفیدان و همکاری مسئولان قضایی استان منجر به سازش شده است.
انتهای پیام/گ

نظر شما