شناسهٔ خبر: 49369406 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارخانه: تیم ملی والیبال با روح تازه راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شود

تهران- ایرنا- سرپرست تیم ملی والیبال ایران گفت: تیم ملی با فکر و روح تازه و ترکیب جدیدی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مصطفی کارخانه امروز (سه‌شنبه) در حاشیه تمرین ملی‌پوشان والیبال در خصوص شرایط تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا در ژاپن اظهار داشت: والیبال شرایط خاصی دارد چون در ۲ تورنمنت مهم اخیر یعنی المپیک و لیگ ملت‌ها نتیجه نگرفتیم. باید تیم اول آسیا باشیم و در جهان و المپیک بدرخشیم. امکانات خوب و بازیکنان توانمندی داریم.

وی افزود: ۲ ماهی است که در لباس سرپرستی، شرایطی متفاوتی تجربه می‌کنم. سرباز تیم ملی هستم و آنچه در شرح وظایفم بود انجام دادم. کادر فنی و راس آن بهروز عطایی صادقانه زحمت می‌کشند.

کارخانه تصریح کرد: تیم بی‌حاشیه‌ای داریم. همه موارد برای یک اعزام خوب و یک هدف بزرگ مهیاست. هدفمان قهرمانی است و تمرینات و تلاش‌ها بر پایه کسب بهترین نتیجه بوده است.

وی درخصوص پوست‌اندازی تیم ملی گفت: تیم ملی در گذشته به ۱۰ تا ۱۲ بازیکن خلاصه می‌شد و همین باعث شد خستگی را در چهره بازیکنان در المپیک ببینیم. نصف تیم المپیکی ما نیست و تیم با فکر و روح تازه‌ای در حرکت است. این بازیکنان سرمایه‌های ما هستند. سعید معروف، امیر غفور، سید محمد موسوی، عادل غلامی و علی شفیعی سرمایه‌های ما هستند ولی صلاحدید کادر فنی بود که آن بازیکنان استراحت کنند و روی جوانان که انرژی دارند سرمایه‌گذاری کنیم. در ۲ ماه اخیر کوچکترین بی‌انضباطی ندیدیم و همه بر اساس شرح وظایف خود کار می‌کنند.

کارخانه درباره معروف گفت: معروف سرمایه ملی است و سال‌ها ۱۰ ها مربی برای او زحمت کشیدند. خوشحالم که مربی بومی در راس کار است و امیدوارم اتفاق خوبی رخ دهد. مربی ایرانی چیزی از مربی خارجی کم ندارد. وقتی ولادیمیر الکنو گفت از آبلیمو نمی‌شود رب گوجه گرفت من در جلسه نبودم. باید به او می‌گفتند ما تیم هشتم را به تو تحویل دادیم. گذشته را کاری نکردیم‌. برای مسابقات جهانی و لیگ ملت‌های بعدی باید ۲۰ بازیکن آماده داشته باشیم و چند بازیکن باتجربه نیاز به استراحت داشتند.

وی درباره شرایط بردیا سعادت و غیبت او در مسابقات گفت: این بازیکن با تیم ویکستورم کره جنوبی قرارداد دارد. او سرمایه والیبال ایران است. عطایی در نظر دارد برای مسابقات جهانی جوانان او را بیاورد. او با مجوز فدراسیون به تیم باشگاهی خود رفته و به همین دلیل در کره است. لباس‌های او را سفارش داده‌ایم و باید ببینیم کره‌ای‌ها همکاری می‌کنند تا او در ژاپن کنار تیم ملی بزرگسالان تمرین کند و در جهانی جوانان به تیم ملی کمک کند یا خیر.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا روزهای  ۲۱ تا ۲۸ شهریورماه به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ایران در گروه B رقابت‌های قهرمانی آسیا با تیم‌های پاکستان، تایلند و هنگ‌کنگ هم‌گروه است.

ایران در اولین بازی خود در تاریخ ۲۱ شهریورماه به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود. ملی‌پوشان ایران در تاریخ ۲۲ شهریورماه با تایلند دیدار می‌کنند و در آخرین بازی خود در مرحله گروهی در تاریخ ۲۳ شهریور مقابل پاکستان صف‌آرایی می‌کنند.

نظر شما