شناسهٔ خبر: 49364932 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خلأ امنیتی در زندان‌ رژیم صهیونیستی/ ۶ اسیر فلسطینی موفق به فرار شدند + تصاویر

فرمانده سابق گردان‌های شهدای الاقصی به همراه پنج نفر از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین موفق شدند نیمه‌های شب از زندان رژیم صهیونیستی خارج شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، ۶ فلسطینی موفق شدند با کندن تونل از زندان «گیلبوا» (جلبوع) واقع در  منطقه بیسان در شمال اراضی  اشغالی فرار کنند.

هر شش نفر زندانی امنیتی محسوب می‌شدند و  یکی از این زندانیان «زکریا زوبیدی» فرمانده ارشد سابق گردان‌های شهدای الاقصی است و پنج نفر دیگر از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین هستند، اما هویت آن‌ها هنوز مشخص نشده است.

ظاهرا این ۶ نفر نیمه‌شب به وقت محلی از زندان خارج شده و تونل حفر شده از سوی آن‌ها امروز صبح مشاهده شده است. پلیس رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش در آمده و اعلام کرده است که در حال بررسی این ماجرا است.

خبرگزاری شهاب فلسطین نیز اعلام کرد: در پی فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع نزدیک بیسان‏، بالگرد‌های رژیم صهیونیستی در حال انجام گشت‌های فشرده برای یافتن این اسیران هستند. یک مسئول بلندپایه در پلیس رژیم اشغالگر فرار این اسیران امنیتی فلسطین را خطرناکترین حادثه امنیتی دانست.

رژیم اشغالگر از شهرک نشینان خواست در عملیات یافتن این اسیران فلسطینی‏، کمک کنند. صهیونیست‌ها مدعی هستند این زندان بالاترین سطح حفاظت را دارد.

بعد از فرار این ۶ اسیر فلسطینی تیرهوایی برای ابراز خوشحالی در جنین‏، شلیک شد.

منابعی در جهاد اسلامی به شبکه المیادین اعلام کردند: رهبر عملیات فرار اسرا از زندان گیلبوا «محمود عبدالله العارضه» بوده و این  یک اقدام قهرمانانه بزرگ است که به شدت سیستم امنیتی تل آویو را متزلزل خواهد کرد.

منابع مذکور در جنبش جهاد اسلامی تاکید کردند که چنین رخدادی ضربه سختی به ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین کلیت این رژیم وارد خواهد کرد.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم از ترس وجود تونل‌های دیگر در زندان گیلبوا تمامی زندانیان که حدود ۴۰۰ اسیر فلسطینی هستند را به زندان دیگری منتقل و ایست و بازرسی‌های متعددی در منطقه ایجاد کرده است.

نظامیان صهیونیست تدابیر خود را در تمامی مراکز کرانه باختری افزایش داده و صد‌ها نفر از یگان ویژه پلیس رژیم صهیونیستی به منطقه بیسان اعزام شده اند تا اسرای فلسطینی را پیگرد کنند.

گفته می‌شود در سال جاری میلادی نزدیک به ۴۵۰۰ اسیر از جمله ۱۴۰ کودک در اسارت رژیم صهیونیستی هستند. جنبش جهاد اسلامی اعلام کرده است آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی وظیفه‌ای دینی و ملی است و توطئه‌های دشمنان به هیچ وجه نمی‌تواند مانع آن شود.

خلأ امنیتی در زندان‌های رژیم صهیونیستی/ ۶ اسیر فلسطینی موفق به فرار شدند

خلأ امنیتی در زندان‌های رژیم صهیونیستی/ ۶ اسیر فلسطینی موفق به فرار شدند

خلأ امنیتی در زندان‌ رژیم صهیونیستی/ ۶ اسیر فلسطینی موفق به فرار شدند + تصاویر

خلأ امنیتی در زندان‌ رژیم صهیونیستی/ ۶ اسیر فلسطینی موفق به فرار شدند + تصاویر

اسامی این ۶ اسیر به شرح زیر است:
-اسیر محمود عبدالله عارضه ۴۶ ساله ساکن شهرک عرابه/ جنین که از سال ۱۹۹۶ اسیر و به حبس ابد محکوم شده است.
-اسیر محمد قاسم عارضه ۳۹ ساله و ساکن شهرک عرابه، از سال ۲۰۰۲ اسیر و به حبس ابد محکوم شده است.
-اسیر یعقوب محمود قادری ۴۹ ساله ساکن شهرک بیر پاشا، از سال ۲۰۰۳ اسیر و به حبس ابد محکوم شده است.
-اسیر ایهم نایف کممجی ۳۵ ساله ساکن کفردان، از سال ۲۰۰۶ اسیر و به حبس ابد محکوم شده است.
-اسیر زکریا زبیدی ۴۶ ساله ساکن اردوگاه جنین که از سال ۲۰۱۹ اسیر شده و مدت محکومیت او هنوز مشخص نشده است.
-اسیر مناضل یعقوب انفیعات ۲۶ ساله ساکن شهرک یعبد که از سال ۲۰۱۹ اسیر شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما