شناسهٔ خبر: 49362436 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موتور‌های سوپر اسپرت BMW چگونه ساخته شده اند؟

در سال‌های اخیر BMW به تولید موتورسیکلت‌هایی با حجم موتور بالا دست زده که نمونه این موتور‌ها بی ام و S ۱۰۰۰ RR است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بی ام و این کارخانه خودروسازی، علاوه بر تولید خودرو انواع موتورسیکلت های حرفه ای و ورزشی را تولید می کند. یکی از موتورسیکلت هایی که این کارخانه ساخته است  S۱۰۰۰RR است که می توان آن را یکی از حرفه ای ترین موتورسیکلت های ساخته شده توسط این کارخانه خودروسازی به شمار آورد.

S۱۰۰۰RR  موتورسیکلتی ورزشی - مسابقه‌ای است که ابتدا توسط بی ام و Motorrad برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان سوپربایک ۲۰۰۹ ساخته شد. این موتور در آوریل ۲۰۰۸ در مونیخ معرفی شد و مورد استقبال بسیاری از موتورسواران قرار گرفت. 

اگر بخواهیم مشخصات فنی این موتورسیلکت حرفه ای را بگوییم باید گفت که S۱۰۰۰RR از موتور چهار سیلندر ۹۹۹ سی سی (۶۱.۰ مکعب بر اینچ) با ۱۴۲۰۰ دور در دقیقه بهره می برد. در ابتدا این کارخانه ب ام و S۱۰۰۰R را در سال ۲۰۰۹ برای شرکت در مسابقات جهانی سوپربایک ساخت و پس از آن تولید خود را برای فروش تجاری موتورسیکلت در سال ۲۰۱۰ افزایش داد.

بیشتر بخوانید

تولید موتورسیکلت بی ام و S۱۰۰۰RR + | موتور‌های سوپر اسپرت BMW چگونه ساخته شده است؟

از امکانات این موتورسیکلت می توان به سیستم ترمز استاندارد ضد قفل و کنترل کششی الکترونیکی اختیاری اشاره کرد. پس از استقبال فراوان از این موتورسیکلت، بی ام و از سال ۲۰۱۶، اقدام به ارتقا برخی امکانات آن کرد، اسب بخار آن را از ۱۹۹.۰ به ۲۰۱.۸  در ۱۳.۵۰۰ دور در دقیقه افزایش داد.

تولید موتورسیکلت بی ام و S۱۰۰۰RR + | موتور‌های سوپر اسپرت BMW چگونه ساخته شده است؟

در حال حاضر میل بادامک‌ها نیروی خود را مستقیماً از میل‌لنگ می‌گیرند، همین مورد باعث حذف دنده واسطه میان میل‌لنگ و میل بادامک شده است به دلیل داشتن قدرت بالا، این موتورسیکلت قدرتمندترین موتورسیکلت در کلاس دینو به شمار می رود. اکنون در ویدئو زیر، نحوه مونتاژ کامل این موتور سیکلت به نمایش گذاشته شده است.

<div id="video-display-embed-code_14647150"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7880266/14647150?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما