شناسهٔ خبر: 49360521 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار کردستان:

ساخت و ساز در هورامان منطبق با بافت تاریخی باشد

استاندار کردستان گفت: با توجه به ثبت جهانی منظر تاریخی هورامان در یونسکو، تمام ساخت و ساز‌ها باید ضابطه‌مند و منطبق با بافت تاریخی آن باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بهمن مرادنیا امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که به بررسی طرح جامع شهر هورامان اختصاص پیدا کرد، اظهار داشت: منطقه هورامان و ثبت آن در یونسکو یک ظرفیت بزرگ برای استان و توسعه گردشگری است، بنابراین باید در ساخت و ساز‌ها دقت فراوان انجام شود تا این منطقه همواره در لیست یونسکو قرار داشته باشد.

مرادنیا افزود: منطقه هورامان تنها مختص به استان کردستان نیست و بخش‌هایی از آن نیز در کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است، بنابراین باید به آن همچون یک موضوع مشترک و با دید کلان نگریسته شود.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه منطقه هورامان در سال ۹۳ ثبت ملی شده بود، میراث فرهنگی باید در این رابطه و اجرای دستورالعمل و ضوابط خود جدی‌تر عمل می‌کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه نگران ساخت و ساز‌های غیر اصولی و بی ضابطه در هورامان است، گفت: باید چارچوب و مبنایی در این رابطه وجود داشته باشد و همگان خود را به اجرای آن ملزم بدانند.

در این جلسه مقرر شد با حضور دستگاه‌های مرتبط و مشاور، طرح جامع هورامان مجددا بررسی و با توجه به مقتضیات در خصوص بعضی مسائل موجود ابهام زدایی صورت بگیرد.

پنجم مردادماه امسال  منظر فرهنگی هورامان در یونسکو به ثبت جهانی رسید.

انتهای پیام/ک

نظر شما