شناسهٔ خبر: 49358825 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

نايب قهرماني ايران در شطرنج دانشجويان زنان آسيا

تیم شطرنج دختران دانشجوی ایران نایب قهرمان آسیا شد

دومين دوره رقابت هاي شطرنج آنلاين دانشجويان زن دانشگاه هاي آسيا با کسب مقام نايب قهرماني تيم ملي ايران به پايان رسيد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایپنا:
آخرين روز رقابت هاي شطرنج آنلاين دانشجويان زن دانشگاه هاي آسيا برگزار شد و بازيکنان در سه دور پاياني با هم به رقابت پرداختند که در پايان با کسب دو مدال نقره و برنز انفرادي آسيا براي صفورا قانع و طناز ازلي و عنوان نايب قهرماني تيم ملي ايران به پايان رسيد.
در رده بندي انفرادي که با شرکت ۴۱ دانشجوي زن از ۱۲ کشور برگزار شد، شطرنج بازان ايراني در دورهاي هفتم و هشتم با پيروزي بر حريفان، فاصله امتيازي خود با تيم هند به عنوان صدرنشين مسابقات را به حداقل رساندند و با نيم امتياز اختلاف، وارد دور نهم شدند.
بازي هاي دور نهم در شرايطي آغاز شد که صفورا قانع و استاد بين الملل وصال حامدي نيا بايد به مصاف اساتيد بزرگ هند مي رفتند و نتيجه اين دو مبارزه تکليف تيم قهرمان را مشخص مي کرد.
در ديدارهاي حساس دور نهم، صفورا قانع شطرنج باز ايران با قبول تساوي برابر استاد بزرگ هند جمع امتيازات خود را به عدد هفت رساند و عنوان ارزشمند نايب قهرماني انفرادي آسيا را کسب کرد. استاد فيده طناز ازلي ديگر بازيکن ايران نيز در دور آخر بازي ها بر کانديداي استادي از سنگاپور غلبه کرد و با ۶.۵ امتياز و پوئن شکني بهتر نسبت به دو رقيب هندي، عنوان سوم انفرادي آسيا را به خود اختصاص داد.
استاد بين المللي آناهيتا غلامي اوريمي در بازي دور پاياني با شکست کانديداي استادي از کشور مغولستان، ۶ امتياز ارزشمند براي تيم ايران کسب کرد. استاد بين المللي بانوان وصال حامدي نيا نيز در دور آخر نتيجه بازي را به حريف هند واگذار کرد و ۵.۵ امتيازي شد.
همچنين در پايان اين رقابت ها تيم هند با ۲۵.۵ امتياز قهرمان و تيم ايران با ۲۵ امتياز نايب قهرمان شد، تيم مالزي نيز با ۲۱ امتياز سوم و تيم هاي اندونزي امارات متحده عربي و چين هم مقام هاي چهارم تا ششم را کسب کردند.
هدايت دانشجويان کشورمان در اين رقابت ها را شادي پريدر به عنوان سرمربي، خاطره عزيزي به عنوان سرپرست فني و محمد ابراهيم زاده به عنوان سرپرست بر عهده داشتند. تيم ايران در اولين دوره اين رقابت ها در سال ۲۰۲۰ عنوان سوم تيمي را کسب کرده بود. رقابت هاي بخش مردان نيز از روز پنجشنبه ۱۸ شهريور ماه به ميزباني اندونزي آغاز مي شود.

نظر شما