شناسهٔ خبر: 49358716 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آغاز به کار مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی اعلام کرد: پس از کسب مجوزکارآزمایی بالینی واکسن رازی از سازمان غذا و دارو، فاز سوم را در موسسه رازی با ۴۰ هزار داوطلب آغازکردیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
دکتر فلاح در گفتگوی ۱۸:۳۰ درخصوص چگونگی تطبیق واکسن‌ها با جهش‌های ویروس کرونا گفت: تاکنون تغییرات سویه در گردش به جز سویه آفریقایی، چندان نبوده است که نیاز به تغییر در پلتفرم، یا آنتی ژن یا خود ویروس استفاده شده در واکسن وجود داشته باشد.

سخنگوی پروژه کارآزمایی بالینی واکسن رازی درباره شرایط شرکت در فاز سه کارآزمایی بالینی واکسن رازی بیان کرد: محدودیت خاصی برای شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سه واکسن رازی کووپارس نداریم و افراد بالای ١٨ سال که تا کنون مبتلا به ویروس کرونا نشده باشند می‌توانند در این فاز واکسن شرکت و واکسن دریافت کنند.
<div id="video-display-embed-code_420356" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/825359/420356?width=400&height=300"></script></div>

معاون تحقیقات و فناوری موسسه سرم سازی رازی ادامه داد: بخشی از کار از ظرفیت داخلی مجموعه استفاده شده و بخشی از کار را هم برون سپاری کردیم. در ماه گذشته چهارصد هزار دز تولید داشتیم و تا آخر همین هفته هم یک میلیون دز تولید خواهد شد و براساس نتایج تحقیقات و کارآزمایی‌ها تا پایان سال جاری ۱۵ تا ۲۰ میلیون دز تولید خواهیم داشت.

فلاح با بیان اینکه ساختمان اصلی تولید ما هم تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته یک‌و نیم میلیون دز واکسن در ماه تولید خواهیم کرد.

افزایش سرعت واردات واکسن کرونا در شهریور ماه
در ادامه برنامه ارونقی، معاون فنی گمرک ایران افزایش سرعت واردات واکسن کرونا در شهریور ماه خبر داد و گفت: از چهارم شهریور ماه ورود واکسن به کشور سرعت گرفته است و امروز هم ۵ میلیون دُز واکسن سینوفارم وارد و بلافاصله ترخیص شد.

این محموله پس از طی تشریفات حداقلی تحویل وزارت بهداشت شده است.

او افزود: روز گذشته بخش خصوصی، واکسن روسی آسترازنکا را به میزان ۶۴۸ هزاردُز وارد کشورکرد.

معاون فنی گمرک ایران با اعلام اینکه تاکنون ۴۰ میلیون ۲۹۱ هزار و ۸۹۴ دُز واکسن به کشور وارد شده است، تعداد واکسن‌های وارداتی را این طور تشریح کرد: از ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ تاکنون ۳۱ میلیون و ۶۴۴ هزارو ۶۸۴ دُز واکسن سینوفارم چینی، ۲ میلیون و ۹۱۱ هزارو ۸۱۰ دُز واکسن ژاپنی آسترازنکا، یک میلیون و ۴۵۲ هزار دُز واکسن ایتالیایی کواکس، یک میلیون ۴۴۹ هزارو ۶۰۰ دُز واکسن چینی آسترازنکا، یک میلیون و ۴۵ هزار دُز واکسن روسی اسپوتنیک، ۹۶۳ هزار دُزواکسن روسی آسترازنکا، ۷۰۰ هزارو ۸۰۰ دُز از کره جنوبی و ۱۲۵ هزاردُز بهارات هندی وارد کشور شده است.

نظر شما