شناسهٔ خبر: 49357860 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی آغاز شد

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی گفت: هفته گذشته مجوزکارآزمایی بالینی واکسن رازی از سازمان غذا و دارو کسب و فاز سوم کارآزمایی این واکسن آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، فلاح معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: هفته گذشته مجوزک ارآزمایی بالینی واکسن رازی را از سازمان غذا ودارو کسب کردیم، فاز سوم را در موسسه رازی با ۴۰ هزار داوطلب آغاز کردیم.

او ادامه داد: با آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی، داوطلبان می توانند با مراجعه به ٢ سایت ایران مال در تهران و سرم سازی رازی در استان البرز، این واکسن را دریافت کنند.

این مقام مسئول گفت: در فاز یک ۱۳ نفر داوطلب داشتیم و بی ضرری واکسن بررسی شد. فاز دوم در دو گروه ۲۵۰ نفری بررسی شد و  بعد از تایید در سازمان غذا و دارو وارد فاز سوم شدیم.

فلاح گفت: در فاز دوم بی خطری با تاکید بیشتر بررسی شد و  واکسن های نوترکیب کم عوارض ترین واکسن ها هستند که در واکسن رازی۸۰ درصد ایمنی، ۷۵ درصد ایمنی خنثی کننده و ۷۵ درصد ایمنی سلولی تایید شد.

او ادامه داد: در فاز سوم کارایی واکسن و میزان توانمندی واکسن در مرحله  بالینی ،بستری  در بیمارستان و پیشگیری از مرگ و میر بررسی می شود.

فلاح تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار دز واکسن آماده داریم و در صورت تایید و مجوز تولید آمادگی تولید ۱۵ تا ۲۰ میلیون دز تولید تا پایان سال را داریم.
واردات بیش از ۴۰ میلیون دز واکسن کرونا

در ادامه برنامه ارونقی معاون فنی و امور گمرکی  گمرک ایران در خصوص واردات واکسن بیان کرد: امروز محموله ۵ میلیون دزی واکسن سینو فارم به کشور وارد شد و امشب هم یک محموله جدید وارد می شود.

او ادامه داد: از ابتدای شهریور ورود واکسن به کشور سرعت گرفته  و   طی دو هفته معادل ۳۳ درصد از  کل واکسن هایی که ۷ ماه گذشته وارد کشور شده، واردات داشته ایم

ارونقی تصریح کرد: مجموع ورود واکسن از ۱۱ بهمن سال گذشته تا امروز ، به ۴۰ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۸۹۴ دز رسید.

او افزود: در ۴ شهریورماه ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار دز، ۱۱ شهریور ماه دو محموله شامل یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز و یک میلیون ۷۹۵ هزار و ۹۶ دز و ۱۲ شهریورماه چهار میلیون و ۱۱۵ هزار و ۸۸ دز واکسن کرونا از نوع سینوفارم وارد کشور شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما