شناسهٔ خبر: 49345038 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

تدام بارش‌‌ها و احتمال سیلاب در ۵ استان/ وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطقی کشور

سازمان هواشناسی از وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در مناطقی از مرکز، نوار شرقی و جنوب غرب و تداوم بارش‌ها در شمال کشور خبر داد و اعلام کرد: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته برای استان‌های شمالی بارش پراکنده پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و دامنه‌های شمالی البرز بارش ‌پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید ادامه دارد.

سازمان هواشناسی همچنین از ادامه فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی و رشد ابرهای همرفتی در جنوب کشور خبر داد و اعلام کرد که امروز در شرق اردبیل، گیلان، غرب مازندران، غرب هرمزگان و جنوب شرق فارس، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است که احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی، وزش تند باد موقت، خیزش گرد و خاک وجود دارد.

طی سه روز آینده و در ساعات بعدازظهر در شمال و غرب هرمزگان، جنوب فارس و در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، گاهی رگبار ‌پراکنده باران و وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود.

از ظهر روز سه‌شنبه با تقویت جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر، در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد که این شرایط تا روز جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت.
 
امروز و تا اواخر وقت فردا (دوشنبه) در جنوب سمنان و تهران، قم، مرکزی، شرق خراسان رضوی و خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، غرب خوزستان و جنوب ایلام وزش باد شدید و در مناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد که احتمال خسارت به محصولات کشاورزی برای برخی استان‌های وجود دارد.
 
وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در نوار شرقی کشور به‌ویژه در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تا روز چهارشنبه ادامه دارد. 
 
شمال خلیج فارس طی دو روز آینده و دریای خزر امروز و فردا و از ظهر روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری مواج و طوفانی است.
 
آسمان تهران امروز صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای پایتخت ۳۶ و ۲۳ درجه خواهد بود.
 
شهرکرد و همدان با کمترین دمای ۱۳ و ۱۱ درجه خنک‌ترین و اهواز با بیشترین دمای ۴۶ درجه گرم‌ترین مرکز استان است.
 
 
انتهای پیام

نظر شما