شناسهٔ خبر: 49327877 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارالمپیک توکیو؛

عزیزی‌اقدم در پاراتکواندو فینالیست شد/شهاب در دیدار رده‌بندی

توکیو - ایرنا - «اصغر عزیزی اقدم» ملی‌پوش پاراتکواندو کشورمان در نیمه نهایی وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو حریفی از روسیه را شکست داد و فینالیست شد. «رایحه شهاب» بانوی تکواندوکار کشورمان نیز به مبارزه رده‌بندی وزن ۵۸ کیلوگرم رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رقابت‌های پاراتکواندو بازی‌های پارالمپیک توکیو از روز گذشته در مجموعه ورزشی کاکوهاری مسه توکیو آغاز شد.

اصغر عزیزی اقدم امروز (شنبه) از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران و در مرحله نیمه نهایی وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم پاراتکوندو به مصاف «زین‌الدین آتایف» از کمیته ملی پارالمپیک روسیه رفت که در این مسابقه با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری شد.

نماینده کشورمان راند اول مبارزه را با برتری ۳ بر ۲ پشت‌سر گذاشت، در راند دوم با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و راند سوم را هم با برتری ۳ بر ۲ پشت سر گذاشت و در نهایت با نتیجه ۹ بر ۴ پیروز شد و به فینال راه یافت.

عزیزی اقدم در مبارزه نخست خود نیز «گومز مولینا» از کارستاریکا را ۱۱ بر ۹ شکست داده بود.

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو سه نماینده داره که روز گذشته پورهنما نقره گرفت و امروز نیز رایحه شهاب و اصغر عزیزی به میدان رفتند. شهاب با شکست در دور نخست از صعود به فینال بازماند و به شانس مجدد رفت.

رایحه شهاب دقایقی قبل نیز در جدول شانس مجدد وزن به اضافه ۵۸ کیلوگرم مسابقات تکواندوی زنان به دلیل حاضر نشدن «رجایی آکرماش» از مراکش، پیروز شد. شهاب برای دستیابی به مدال برنز بازی‌های پارالمپیک از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران باید به مصاف حریفی از بریتانیا برود.

کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها تاکنون (۱۰ طلا، ۹ نقره و یک برنز) کسب کرده است.

کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی‌ها در ریو با کسب ۲۴ نشان (هشت طلا، ۹ نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از دوم شهریور ماه آغاز شد و کاروان ایران از بین یکصد سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار (۶ زن و ۵۶ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

این رویداد چهاردهم شهریور به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما