شناسهٔ خبر: 49323778 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

اشتغال زایی ضعیف آمریکا موجب کاهش قیمت نفت شد

در پی گزارش اشتغال زایی ضعیف آمریکا ناشی از کاهش تقاضای سوخت به دلیل افزایش ابتلا به کرونا، قیمت نفت کاهش یافت .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، قیمت نفت در پی گزارش اشتغال ضعیف آمریکا ناشی از احیای نامطلوب اقتصادی و کاهش تقاضای سوخت به دلیل افزایش ابتلا به کرونا در معاملات دیروز کاهش یافت.

بر اساس این گزارش،بهای معاملات نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت با ۴۲ سنت معادل ۰.۵۸درصد افزایش و ۷۰ سنت معادل یک درصد کاهش در حدود ۷۲ و ۶۹ دلار در هر بشکه بسته شد.

نفت برنت برای کل هفته تقریبا تغییر چندانی نداشت و ۰.۱ درصد کاهش نشان داد اما نفت آمریکا ۰.۸ درصد رشد هفتگی داشت.

گزارش اشتغال غیرکشاورزی بسیار ضعیفتر از انتظارات بود و نشان داد اقتصاد آمریکا در اوت (مرداد) تنها ۲۳۵ هزار شغل جدید ایجاد کرده است. اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند، ماه گذشته ۷۲۸ هزار شغل اضافه شده است.

در این میان، عاملی که مانع سقوط بیشتر قیمت ها شد، محدود ماندن تولید نفت آمریکا در پی وقوع طوفان آیدا و کاهش تولید منطقه خلیج مکزیکو بود که طبق آمار رسمی، تولید ۱.۷ میلیون بشکه معادل ۹۳ درصد از تولید روزانه را متوقف کرده است.

طبق پیش بینی باب یاوگر مدیر معاملات انرژی در شرکت میزوهو ،انتظار می رود،تولید نفت در هفته جاری احیا شود. در حالی که فعالیت پالایشگاه ها در هفته آینده ازسرگرفته می شود. تاخیر ازسرگیری فعالیت پالایشگاه ممکن است، باعث افزایش عرضه و کاهش قیمت شود.

به گفته برخی تحلیلگران پس از این که اوپک پلاس به برنامه افزایش تولید ماهانه به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در چند ماه آینده پایبند ماند، احتمال افزایش بیشتر قیمت ها وجود دارد.

شرکت های انرژی آمریکا،هفته گذشته شمار دکل های حفاری نفت را با ۱۶ حلقه کاهش به ۳۹۴ حلقه رساندند که بزرگترین کاهش هفتگی از ژوئن (خرداد)سال گذشته بود. شمار دکل های حفاری گاز طبیعی هم با پنج حلقه افزایش به ۱۰۲ حلقه رسید که بزرگترین رشد هفتگی از ماه می (اردیبهشت) بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما