شناسهٔ خبر: 49322824 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

15 شهريور؛ آخرين زمان معرفي طرح‌ها به رويداد جايزه سال هوشمندسازي

صاحب‌خبر -
15 شهريور؛ آخرين زمان معرفي طرح‌ها به رويداد جايزه سال هوشمندسازي
خبرگزاری آریا- رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول گفت: رویداد جایزه سال هوشمندسازی با حمایت گروه همراه اول و با هدف یافتن راهکار‌هایی برای حل برخی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی کشور برگزار می‌شود که 15 شهریور آخرین زمان دریافت طرح هاست.
به گزارش خبرگزاری آریا، وحید شاه منصوری در نشست خبری افزود: جایزه سال هوشمندسازی با شعار «ایده‌های نو برای معضلات قدیمی» و با هدف انتخاب ایده‌های نوآورانه و استارتاپی برگزار می‌شود.
وی گفت: این رویداد که با همت مرکز تحقیق و توسعه شرکت همراه اول، فروم اینترنت اشیاء ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت حرکت اول تدارک دیده شده به دنبال بسترسازی برای رفع معضلات کلیدی کشور در دولت، شناسایی و ارایه دقیق چالش‌های کلان اجتماعی و زیست محیطی کشور، ترویج اهمیت استفاده از راهکار‌های فناورانه به ویژه مبتنی بر شبکه‌های ارتباطی برای حل معضلات ملی و تحریک تقاضا برای استفاده از خدمات هوشمندسازی در اجرای پروژه‌های بزرگ در سطح کلان کشور است.
شاه منصوری گفت: کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، مراقبت‌های بهداشتی درمانی بهینه در زمان کرونا، بهینه سازی توزیع محصولات کشاورزی، کاهش معضل کمبود منابع آبی، کاهش خسارات تصادفات جاده ای، مبارزه با قاچاق، مدیریت و کنترل ترافیک کلانشهرها، مدیریت مصرف سوخت، مدیریت مصرف انرژی (برق و گاز) و کاهش هزینه نهاده‌های تولید در کشاورزی از چالش‌ها و محور‌های مدنظر در جایزه سال هوشمندسازی است.
وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های علاقه‌مند به شرکت در رویداد جایزه سال هوشمندسازی، می‌بایست ابتدا یکی از 10 حوزه مدنظر در رویداد امسال را برای ارائه راهکار‌ها انتخاب و با پر کردن فرم ثبت نام، آمادگی خود را اعلام می‌کردند.
وی افزود: تاکنون 71شرکت ثبت نام کرده اند و ما پس از ارزیابی اولیه، با تیم‌هایی که به نیمه نهایی بیایند یک پیوست حقوقی را امضا می‌کنیم که ملزم باشند ایده متعلق به خودشان باشد و اگر اتفاقی افتاد عواقب ان را به عهده بگیرند.
رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول گفت: امروزه با بکارگیری نسل‌های جدید فناوری‌های ارتباطی مانند 5 G، توانایی اتصال افراد و ماشین‌ها به سهولت ایجاد شده و دنیای فیزیکی و سایبری به واسطه اینترنت اشیاء به یکدیگر پیوند خورده است.
شاه منصوری گفت: در عین حال، داده‌های انبوه جمع آوری شده حاصل از این اتصال با هوش مصنوعی (AI) معنا می‌یابند.
وی افزود: بنابراین با الهام گرفتن از این روند جذاب، این رویداد که با حمایت مالی 100 میلیارد ریالی برگزار می‌شود، در تلاش است با بکارگیری ابزار‌های فناورانه و در کنار اتکاء به خلاقیت و نوآوری جوانان ایرانی، راهکار‌هایی را برای حل برخی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی کشور بیابد.

نظر شما