شناسهٔ خبر: 49322094 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تداوم بارش‌ها در نوار شمال استان‌های ساحلی

کارشناس هواشناسی: بارش‌هایی که از روز گذشته در برخی مناطق شمالی استان‌های ساحلی دریای خزر آغاز شده است امروز با شدت بیشتری ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

آقای مرتضی ضرابی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: بارش‌ها در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، نیمه شرقی استان اردبیل گسترش پیدا می‌کند که شرایط برای طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و حتی آبگرفتگی معابر کاملا مهیاست به طوری که در این خصوص هشدار نارنجی صادر شده است.
وی گفت: البته بارش‌های پراکنده‌ای را در بخش‌های آذربایجان شرقی به ویژه مناطق شمالی این استان، ارتفاعات استان خراسان شمالی، استان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی از جمله در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و مناطق مرتفع تهران پیش بینی می‌کنیم و شرایط برای رگبار و رعدو برق و وزش باد‌های شدید موقتی وجود دارد.
کارشناس هواشناسی ادامه داد: فردا و پس فردا نیز در این مناطق بارندگی‌ها تداوم خواهد داشت.

<div id="video-display-embed-code_6935789"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3210794/6935789?width=400&height=300"></script></div>

آقای ضرابی گفت: در نیمه جنوبی کشورمان پیش بینی می‌کنیم که در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق را در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، جنوب استان سیستان و بلوچستان، بخش‌های جنوبی استان فارس و دامنه‌های زاگرس مرکزی پیش رو داشته باشیم.
وی افزود: در استان‌های ساحلی دریای خزر و نوار شمالی امروز کاهش دما را پیش رو داریم و پیش بینی می‌کنیم روند کاهش دما در برخی مناطق ۱۰ تا ۱۵ درجه در نوسان باشد.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد در نیمه غربی کشور به ویژه در جنوب غرب شدت پیدا می‌کند به طوری که در ایلام و خوزستان می‌تواند کاهش کیفیت هوا را همراه داشته باشد.
آقای ضرابی افزود: باد‌های ۱۲۰ روزه در نوار شرقی کشورمان به ویژه خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، بخش‌های جنوبی خراسان رضوی تداوم دارد و می‌تواند کاهش کیفیت هوا و گرد و خاک را به همراه داشته باشد.
وی گفت: آب‌های دریای خزر نیز در بخش ساحلی مواج است و ارتفاع موج بین یک و نیم تا دو متر در نوسان خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما