شناسهٔ خبر: 49319856 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رشاد: آرای نوآورانه‌ آیت‌الله حکیم در عرصه‌ فقه، میراثی ماندگار برای آیندگان است

در پیام تسلیت آیت‌الله رشاد به مناسبت ارتحال آیت الله سید محمدسعید حکیم آمده است: شاگردان فروان تربیت یافته در محضر او و آثار فقهی و اصولی و آراء نوآورانه‌ وی در عرصه‌ی فقه و اصول، میراث ماندگار آن راحل رستگار بشمار است که نسل‌های آینده طی زمان‌های متمادی از این مواریث گرانبها بهره خواهند برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله سیدمحمدسعید حکیم از مراجع عظام تقلید عراق پیام تسلیتی صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت مرجع عالی‌شان شیعه، حضرت آیت‌الله سید محمدسعید حکیم (قدّس الله نفسه الزکیه) مایه‌ تأسف و تأثر شد. وجود ذی‌جود او که از اسباط مرجع بزرگ شیعه آیت الله العظمی سیدمحسن حکیم (قدّه) و فقهای برجسته‌ عصر ما بود، منشا خدمات منور و ماندگاری در زمینه‌ تبیین و ترویج تعالیم حیات‌بخش وحیانی و میراث معرفتی و معنوی اهل بیت وحی (سلام الله علیهم اجمعین) بود.

شاگردان فروان تربیت یافته در محضر او و آثار فقهی و اصولی و آراء نوآورانه‌ وی در عرصه‌ فقه و اصول، میراث ماندگار آن راحل رستگار بشمار است که نسل‌های آینده طی قرون از این مواریث گرانبها بهره خواهند برد.

اینجانب از سوی خود و ارکان حوزه‌ عریق و عظیم تهران، این فاجعه‌ مولمه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله) و دیگر مراجع عظام (دامت برکاتهم) و مریدان و مقلدان این مرجع مجاهد تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای آن مرحوم مغفرت و علو مرتبت مسألت می‌کنم و برای بازماندگان سوگوار خاصه فرزند فاضل و برومندش حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدریاض حکیم، صبر و اجر مسألت دارم.

حشره الله مع اجداده الطاهرین و اسکنه فسیح جنانه

انتهای پیام/

نظر شما