شناسهٔ خبر: 49312593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تلاش قانونگذاران آمریکایی برای حذف معافیت افغانستان از برخی تحریم‌های ایران

تلاش گروهی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی که قصد داشتند با معرفی یک متمم به لایحه بودجه دفاعی آمریکا معافیت افغانستان از برخی تحریم‌ها علیه ایران را حذف کنند فعلاً ناکام مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، تلاش گروهی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی برای حذف معافیت افغانستان از برخی تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران فعلاً ناکام مانده است.

«پات فالون»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه شب متممی را برای اضافه شدن به لایحه بودجه دفاعی آمریکا ارائه کرده بود که خواستار حذف معافیت افغانستان از تحریم‌های اعمال‌شده علیه بخش صنایع کشتی‌رانی، انرژی و کشتی‌سازی ایران بود. آمریکا سال ۲۰۱۳ با ادعای کمک به توسعه افغانستان این کشور را از تحریم‌های یادشده معاف کرده بود.

پایگاه «جوئیش اینسایدر» گزارش داده لایحه بودجه دفاعی آمریکا بعد از بررسی در «کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا» به کمیته امور خارجی این مجلس ارجاع شده، اما «گرگ میکس»، رئیس این کمیته از اضافه شدن متمم مذکور به لایحه بودجه دفاعی جلوگیری کرده است.

از آنجا که رسیدگی به الصاق متممی با موضوع حذف معافیت‌های تحریمی به لایحه بودجه دفاعی آمریکا جزو حیطه اختیارات هر دو کمیته امور خارجه و کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان به شمار می‌رود اضافه شدن این متمم به نظر موافق «گرگ میکس» وابسته بوده است.

بعد از نظر مخالف رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، پات فالون طرحش را پس گرفته است.

آخرین بار «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا معافیت افغانستان از تحریم‌های یادشده امضا کرد تا به افغانستان اجازه دهد به واردات نفت از ایران ادامه دهد.

نظر شما