شناسهٔ خبر: 49302883 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

شکست کرونا توسط دو خواهر بالای ۱۰۰ سال در هرمزگان

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب هرمزگان از شکست کرونا توسط دو خواهر بالای ۱۰۰ سال در میناب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، دکتر یدالله رئیسی ماکیانی رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب گفت: پس از مراجعه دو خانم مسن ۱۱۳ و ۱۰۱ ساله مبتلا به کرونا، این دو بیمار در سرویس دکتر زهرا معلمی متخصص بیماری‌های عفونی بستری و با تلاش‌های کادر درمان تحت مداوا قرار گرفتند.

دکتر معلمی متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه: در ابتدای پذیرش این دو خواهر با توجه به کهولت سن و کاهش سطح اکسیژن خون در شرایط مناسبی نبودندگفت: در بررسی وضعیت یکی از این دو خواهر پس از انجام سی تی اسکن مشخص شد که ۴۲ درصد درگیری ریه دارد، همچنین اکسیژن خون بیمار ۸۵ درصد بود و احتمال افت سطح اکسیژن همچنان وجود داشت که پس از بستری و انجام مراقبت‌های پزشکی و پرستاری و دریافت دارو‌های مرتبط با کرونا و دارو‌های تقویتی و مکمل‌های درمانی شرایط عمومی بیمار رو به بهبودی رفت و امیدوارکننده شد.

وی در ادامه افزود: هر دو خواهر پس از دریافت دارو‌های تقویتی در کنار دارو‌های موثر کرونا شرایط بهتری پیدا کرد و بعد از گذشت یک هفته از زمان بستری حال عمومی بیماران خوب ارزیابی شد.

متخصص بیمارای‌های عفونی افزود: این ۲ خواهر که هردو اهل محله پاکوه بخش مرکزی میناب بودند با حال عمومی خوب و اکسیژن بالای ۹۶ درصد پس از یک هفته بستری در بخش کووید ۴ از بیمارستان ترخیص شدند.

این بیماران یکی متولد ۱۲۸۷ و دیگری متولد ۱۲۹۹ بودند.

نظر شما