شناسهٔ خبر: 49302152 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در تماس تلفنی با حسین امیر عبداللهیان

تاکید جبران باسیل بر افزایش همکاری‌های بیروت و تهران

رئیس بزرگترین فراکسیون مسیحی مجلس لبنان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان بر افزایش همکاری‌های دو جانبه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

تاکید جبران باسیل بر افزایش همکاری‌های بیروت و تهرانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از بیروت، جبران باسیل رئیس حزب مسیحی جریان ملی آزاد و رئیس بزرگترین فراکسیون مسیحی مجلس لبنان در گفتگوی تلفنی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک تصدی این پست به وی گفت: لبنان و ایران باید سطح همکاری‌های دو جانبه را نسبت به ظرفیت‌های بالای خود افزایش دهند.
در ادامه این گفتگو، دو طرف درباره تحولات منطقه و لبنان تبادل نظر کردند.

در خبری دیگر؛ به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المنار، محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در لبنان در مصاحبه با این شبکه گفت: کشتی‌های ایرانی وارد لبنان خواهند شد و به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم مانع این روند شود.

دیروز همچنین؛ روزنامه لبنانی «الاخبار» گزارش داد: کشتی ایرانی که حامل سوخت برای لبنان است چهارشنبه شب وارد آب‌های سرزمینی سوریه شد و قرار است بار خود را در یکی از بنادر این کشور تخلیه کند و سپس سوخت مذکور با تانکر به لبنان منتقل شود.

الاخبار نوشت: بخشی از بار این کشتی را حزب‌الله لبنان به بیمارستان‌های دولتی و امثال آن هدیه خواهد داد و سپس شرکتی خصوصی سازوکار فروش این سوخت به سازمان‌های خصوصی و ژنراتور‌های برق را بر عهده خواهد گرفت.

بنا به گفته منابع آگاه، کشتی دوم و سوم نیز با همین سازوکار خواهند رسید و هنوز درباره بار آن‌ها و اینکه آیا سوختشان بنزین، مازوت (نفت کوره) یا هر دوی آنهاست، اطلاعاتی منتشر نشده است. همزمان این احتمال مطرح است که کشتی چهارم به زودی از ایران به راه بیفتد.

 

نظر شما