شناسهٔ خبر: 49298526 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخشش کاروان ادامه دارد/ یک طلا و ۲ نقره حاصل روز نهم پارالمپیک توکیو

کاروان ایران در روز نهم رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به روند درخشان خود ادامه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نهمین روز از پارالمپیک توکیو یکی از شلوغ‌ترین روزهای کاروان ایران در این رقابت‌ها بود.

کاروان سردار دل‌ها امروز در رشته‌های، بسکتبال نشسته، والیبال نشسته، پارا تیر و کمان، پارا قایقرانی و پارا دو و میدانی (پرتاب دیسک ۲ نماینده، پرتاب وزنه و پرتاب نیزه) به مصاف حریفان خود رفت. کاروان ایران امروز هم به روند مدال آوری خود ادامه داد.

 

پاراقایقرانی

اسلام جاهدی

اسلام جاهدی ملی پوش کشورمان صبح امروز به مصاف رقبای خود رفت و در پایان با ثبت زمان ۱:۰۱ در جایگاه چهارم قرار گرفت. جاهدی با این رکورد موفق شد به نیمه نهایی رقابت‌های پارالمپیک توکیو صعود کند، اما شانس راهیابی مستقیم به فینال ماده پاراکانوی انفرادی را از دست داد.

اسلام جاهدی

شهلا بهروزی راد

شهلا بهروزی راد بانوی ملی پوش کایاک کشورمان صبح امروز در مرحله مقدماتی رقابت‌های پارا قایقرانی به مصاف حریفان رفت و در پایان با ثبت زمان ۵۴:۷۵ ثانیه در جایگاه چهارم قرار گرفت. در  پایان نمایندگان کشور‌های بریتانیا، سوئد و آلمان توانستند در رتبه‌های اول تا سوم قرار بگیرند.

شهلا بهروزی راد

بسکتبال با ویلچر

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان صبح امروز برای کسب رتبه نهمی پارالمپیک توکیو به مصاف تیم ملی بسکتبال با ویلچر کره جنوبی رفت. در انتها تیم ملی ایران توانست با نتیجه ۶۴ بر ۵۴ حریف خود را شکست دهد.

بسکتبال با ویلچر

پارا دو و میدانی

نورمحمد آرخی (پرتاب دیسک)

نورمحمد آرخی نماینده پرتاب دیسک کشورمان در رقابت‌های پارالمپیک توکیو با ثبت رکورد ۳۳ متر و ۳۷ سانتی متر در جایگاه ششم این رقابت‌ها قرار گرفت و بدون کسب مدال از رقابت‌های پارالمپیک توکیو حذف شد.

نور محمد آرخی

مهدی اولاد (پرتاب دیسک)

مهدی اولاد نماینده کشورمان در رقابت‌های پارالمپیک توکیو در رشته پرتاب دیسک توانست با ثبت رکورد ۳۸ متر ۲۱ سانتی متر مدال نقره را کسب کند.

در این مرحله ۹ ورزشکار حضور داشتند که در پایان نماینده برزیل صاحب مدال طلا شد.

مهدی اولاد

علی پیروج (پرتاب نیزه)

علی پیروج نماینده دو و میدانی کشورمان در رشته پرتاب نیزه با پرتاب ۶۴.۳۰ سانتی متر توانست مدال نقره پارالمپیک توکیو را کسب کند.

مدال طلای این مسابقات به نماینده بریتانیا رسید.

علی پیروج

علی اصغر جوانمردی (پرتاب وزنه)

علی اصغر جوانمردی ملی پوش کشورمان در مسابقات پرتاب وزنه پارالمپیک توکیو امروز به مصاف حریفان رفت. جوانمردی با رکورد ۱۵ متر و ۴۰ سانتی متر در رتبه چهارم قرار گرفت.

در این رقابت‌ها نماینده‌های ازبکستان، آرژانتین و چین به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

جوانمردی

پارا تیر و کمان

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی نماینده ایران در دور نخست مسابقات با قرعه استراحت رو به رو شد. نعمتی در مرحله یک هشتم به مصاف حریفی از روسیه رفت که در انتها توانست این رقیب سر سخت را با تیر طلایی شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی پارالمپیک توکیو صعود کند.

نعمتی در مصاف با حریف برزیلی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد.

نعمتی در مصاف با حریف یونانی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز شد.

نعمتی در فینال این رقابت‌ها دست به کار بزرگی زد و توانست با شکست حریف پر قدرت خود در تیر طلایی نهمین مدال طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کند.

زهرا نعمتی

والیبال نشسته

تیم ملی والیبال نشسته ایران شانس اول قهرمانی پارالمپیک توکیو در دیدار نیمه نهایی این رقابت‌ها توانست مانند ۳ مسابقه قبلی و با اقتدار در ۳ ست متوالی تیم ملی کره جنوبی را شکست دهد و به فینال صعود کند.

والیبال نشسته

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما