شناسهٔ خبر: 49294730 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

نهمین طلای کاروان ایران/ زهرا نعمتی هت تریک کرد

زهرا نعمتی نماینده تیر و کمان ایران در فینال پارالمپیک۲۰۲۰با پیروزی برابر حریف ایتالیایی خود قهرمان شد.

صاحب‌خبر -

در پایان رقابتهای ریکرو انفرادی بازیهای پارالمپیک توکیو که در پارک تیراندازی یومنوشیما توکیو برگزار شد، زهرا نعمتی موفق شد نهمین مدال طلای کاروان سردار دلهای ایران در رقابت‌های پارالمپیک ٢٠٢٠ را کسب کند.

زهرا نعمتی در مسابقه فینال و در یک رقابت نفس‌گیر با نتیجه  ۶ بر ۵ و در تیر طلایی وینسنزا پتریلی حریف ایتالیایی خود را شکست داد.

در دیدار رده بندی این رقابت‌ها نیز  وو چونیان از چین توانست ۶ بر ٢ بر دورسئا پویمندو پیروز شود و به مدال برنز دست یابد.

زهرا نعمتی با این مدال، سومین مدال طلای ادوار پارالمپیک خود را کسب و از این حیث هت تریک کرد. او در لندن، ریو و حالا در توکیو موفق به کسب مدال طلا شده است.

نعمتی در این رقابت‌ها پس از اینکه در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود، در مرحله یک هشتم پایانی و در تقابل با سوتلوا بارانتسوای روس توانست با نتیجه ۶ بر ۵ پیروز شود. او سپس در یک‌چهارم نهایی نیز ٧ بر یک حریف برزیلی را مغلوب کرد. نعمتی در نیمه نهایی هم ۶ بر ٢ حریف یونانی خود را شکست داد. 

در ادامه رقابتهای تیروکمان پارالمپیک زهرا نعمتی روز شنبه ١٣ شهریور نیز به همراه غلامرضا رحیمی و در ماده میکس ریکرو تیراندازی با کمان با حریفان رقابت خواهد کرد.

اولین اظهارات زهرا نعمتی پس از کسب مدال طلا

زهرا نعمتی درباره کسب مدال طلای ریکرو انفرادی پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو گفت: خیلی خوشحالم. افتخار بزرگی بود که نصیب من شد. از همه مربیان و مسوولان پارالمپیک تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: این یک لحظه تاریخی بود. من تنها کسی بودم که هم پرچمدار المپیک و هم پرچمدار پارالمپیک بودم. اکنون نیز در تیروکمان پارالمپیک تاریخ سازی کردیم و تنها ورزشکاری هستم در تاریخ تیروکمان که با سه طلا در سه دوره هت تریک کرده ام.

نعمتی با اشاره به شرایط «تیر طلایی» تصریح کرد: نمی‌دانم چگونه تیر طلایی را زدم. واقعا به خدا واگذار کرده بودم.

وی با اشاره به مزین شدن نام کاروان به نام سردار دلها افزود: این موفقیت حتما به برکت نام سردار دلها بوده است و خوشحالم که به برکت این نام صاحب مدال طلا شدم.

مربی زهرا نعمتی: این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد

مجیدکهتری سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان بعد از کسب مدال طلا  توسط زهرا نعمتی گفت: هیجان من الان خیلی بالاست.  هیجان ورزشکاران قبل از کسب مدال است و هیجان ما مربیان بعد از کسب مدال. امروز به نظر من یک روز تاریخی شد. زهرا نعمتی باز هم تاریخ سازی گرد. کسب ۳مدال طلا در پارالمپیک لندن، ریو و توکیو تاریخ سازی واقعی است. با شناختی که من دارم این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد مگر آنکه با خانم نعمتی چهارمین مدال طلا را هم کسب کنیم.

کهتری افزود: اینکه یک ورزشکار معلول بیاید سه دوره قهرمان پیاپی شود اتفاقی است که به آسانی تکرار نمی شود. من بیشتر از این بابت خوشحالم که این مدال انرژی خاصی به جامعه معلولان ایران وارد می‌کند، مخصوصا برای خانم ها.

کهتری یادآور شد: باورکنید وقتی در لندن نعمتی طلا گرفت، موجی از تیراندازان دختر و پسر پیدا شدند که می‌گفتند ما می خواهیم در این رشته کار کنیم.

کهتری در پایان گفت: من فکر می کنم این اتفاق( سه قهرمانی پیاپی پارالمپیک) در دنیا هم تاثیر خواهد گذاشت. امیدوارم  بقیه بچه ها هم موفق باشند اما در عین حال نعمتی یک تیرانداز فوق العاده است.

/ایسنا 

 

نظر شما