شناسهٔ خبر: 49291101 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش ۵۸ درصدی تردد در محور‌های ورودی مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از کاهش ۵۸ درصدی تردد در محور‌های ورودی شهرستان‌ها مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرهنگ نصراله بیگلری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا طرح ممنوعیت و محدودیت‌های تردد در دو هفته گذشته در استان به اجرا در آمد، گفت:این طرح که از ۲۴ مردادماه تا ۶ شهریورماه در محور‌های مواصلاتی استان اجرایی شد منجر به کاهش ۵۸ درصدی تردد‌ها در محور‌های ورئدی به شهرستان‌های استان شد.

او با بیان این که در محور‌های هراز، فیروزکوه و چالوس به طور میانگین شاهد کاهش ۱۷ درصدی تردد‌ها بودیم، افزود: تردد در کل محور‌های مواصلاتی استان در این مدت ۴۲ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ بیگلری با اشاره به استقرار نیرو‌های پلیس راهور در ۳۵ نقطه استان، گفت: در این راستا ۳۴ تیم با ۱۱۲ نفر نیروی پلیس در این طرح به صورت شبانه روزی انجام وظیفه می‌کردند.

او افزود: در این طرح تعداد ۲۶ هزار خودرو‌ها از مسیر‌های اجرای طرح بازگردانده شده و به ۴۴ هزار خودرو نیز تذکر لسانی داده شد.

سرهنگ بیگلری با بیان این که در کنار استقرار فیزیکی مأموران نسبت به کنترل و پایش تردد خودرو‌های بومی و غیربومی از ۱۰ دستگاه دوربین‌های جاده‌ای و ۲ دستگاه دوربین شهری به صورت سیستمی استفاده شد، در خصوص علت افزایش تردد پلاک‌های غیر بومی در استان، گفت: تعدادی از رانندگان قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد به این استان سفر کرده بودند.

او افزود: در طول اجرای طرح ممنوعیت‌های تردد ۲۱ هزار و ۲۵۹ خودرو اعمال قانون شدند و تصادفات فوتی نیز در این ایام ۲۲ درصد و تصادفات جرحی ۱۳ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ بیگلری با اشاره به پایان طرح ممنوعیت تردد از استمرار طرح محدودیت تردد کرونایی برای ورود خودرو‌ها به شهر‌هایی با وضعیت قرمز و نارنجی تا اطلاع بعدی خبر داد و گفت: خودرو‌های با پلاک غیر بومی در صورت ورود به شهر‌های با وضعیت قرمز یک میلیون تومان و به شهر‌های با وضعیت نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.
انتهای پیام/س

نظر شما