شناسهٔ خبر: 49290056 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

محمود عباس برای جنبش حماس شرط گذاشت

رئیس تشکیلات خودگردان در خصوص آشتی داخلی فلسطینی گفت: حماس باید قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی را به رسمیت بشناسد و اگر این موضوع رخ دهد دولت وحدت ملی فورا تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به مصر سفر کرده، در اقامتگاه خود در قاهره با تعدادی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مصری نشستی برگزار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، عباس میهمانان خود را در جریان آخرین تحولات فلسطین و تماس‌هایش با تعدادی از سران عرب قرار داد.

وی گفت: موضع دولت فعلی آمریکا در قبال مسأله فلسطین «خوب» است و این دولت، موافق راهکار دو دولتی و عدم گسترش شهرک‌سازی اسرائیلی است، با اقدامات یکجانبه مخالف است و تصمیم خود برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی (که در دوره ترامپ تعطیل شد) را اعلام کرده است.

عباس درباره دیدار خود با «بنی گانتز» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: دراین دیدار خواستیم اسرائیل قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی را به رسمیت بشناسد، توافقنامه‌های امضا شده بویژه اسلو را اجرا کند، همچنین درخواست کردیم شهرک‌سازی و تجاوزات شهرک‌نشینان علیه ملت ما متوقف شود. درباره مسایل دیگری نیز صحبت شد.

وی درباره آشتی فلسطینی هم گفت: مذاکرات زیادی در این خصوص در پایتخت‌های عربی و غیرعربی از جمله قاهره، استانبول، دوحه و رام‌الله برگزار شد.

رئیس تشکیلات خودگردان تصریح کرد: «حماس باید مشروعیت بین‌المللی (قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی) را به رسمیت بشناسد و زمانی که این مشروعیت شناسایی شد می‌توانیم بلافاصله دولت وحدت ملی را تشکیل دهیم».

محمود عباس درباره برگزاری انتخابات و ایده‌هایی مبنی بر برگزاری انتخابات از طریق تلفن یا اینترنت هم گفت: انتخابات بدون قدس برگزار نخواهد شد و این انتخابات مانند دفعات سابق باید از طریق صندوق رأی باشد.

رئیس تشکیلات خودگردان در ادامه تنها راه برای امنیت و صلح را پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی دولت فلسطین اعلام کرد.

وی همچنین از تلاش‌های مصر و رئیس‌جمهور آن «عبدالفتاح السیسی» در قبال فلسطین قدردانی کرد و افزود، قاهره همواده حامی حقوق مشروع ملت فلسطین بوده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما