شناسهٔ خبر: 49289057 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اعلام وضعیت اضطراری در نیویورک به دلیل سیل

مقامات آمریکایی در ساعات پایانی روز چهارشنبه اعلام کردند بارندگی‌های شدید بخش‌هایی از منطقه نیو یورک را تحت تاثیر قرار داده و اخطار سیل گسترده در این منطقه صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از "سی ان ان"،  "بیل د بلاسیو"شهردار شهر نیویورک و همچنین کتی هوکول فرماندار نیو یورک وضعیت اضطراری در این شهر اعلام کرده و از مردم خواست از جاده‌ها و زیرگذرها دوری کنند. 
وی در توییتی نوشت: امشب ما با یک وضعیت بی‌سابقه جوی به همراه بارندگی‌های شدید، سیل گسترده و شرایط خطرناک در جاده‌ها مواجه هستیم. 
بر اساس گزارش اداره هواشناسی آمریکا، "سنترال پارک" نیویورک در مدت یک ساعت بیش از ۳ اینچ (۷۶ میلیمتر) باران دریافت کرد و این امر باعث آب گرفتگی گسترده خیابان‌های نیویورک شده است. 
اداره هواشناسی آمریکا روز گذشته حداقل ۵ اخطار وقوع سیل از غرب فیلادلفیا تا شمال نیوجرسی صادر کرد. 
بارندگی‌های شدید و سیل آسا در آمریکا نتیجه طوفان بزرگ "آیدا" در این کشور است. 
طوفان آیدا در ایالت لوئیزیانای آمریکا که خرابی و خسارت‌های فراوانی همچون قطع برق، توقف پرواز هواپیماها، قطع آب لوله‌کشی، کمبود بنزین و آب آشامیدنی به همراه داشته است، جان پنج نفر را هم گرفت.
بر اساس گزارش‌ها، طوفان درجه ۴ آیدا با تندبادهایی با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت به خشکی زده و سواحل ایالت لوئیزیانا را با وجود کاهش شدتش به درجه ۲، دستخوش سیلاب‌های کم‌سابقه ساخته است.
۱۶ سال پیش در چنین روزی طوفان کاترینا ایالت لوئیزیانا را درنوردید و بیش از یک هزار و ۸۰۰ کشته و میلیون‌ها بی‌خانمان در ایالات ساحل خلیج مکزیک بر جای گذاشت. 
 

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما