شناسهٔ خبر: 49285399 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزارش سی ان ان

بحران آب، غذا و سوخت در مناطق طوفان زده آمریکا

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد‏، ساکنین مناطق طوفان زده در آمریکا با کمبود آب، غذا و سوخت روبرو هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد‏، ساکنین مناطق طوفان زده در آمریکا با کمبود آب، غذا و سوخت روبرو هستند.
در ابتدا مجری این شبکه تلویزیونی گفت: طوفان آیدا همچنان در حال حرکت در مناطقی از آمریکا است. کارشناسان می‌گویند این طوفان همچنان همراه با بارش شدید، وزش شدید باد و رعد و برق در ساعت آینده برای بخش‌هایی در مناطق میانه آمریکا در جریان خواهد بود. مردم آمریکا در سواحل خلیج مکزیک هم با این وضعیت روبرو هستند. راهی طولانی برای عادی شدن وضعیت در مناطق طوفان زده باقی مانده است. این سومین روز طوفان است. برق میلیون‌ها مشترک در ایالت لوئیزیانا قطع شده است. تنها برق شمار اندکی از خانه‌ها وصل شده است. اداره برق لوئیزیانا اعلام کرده است قطع برق ممکن است که برای سی روز هم طول بکشد. کمبود برق می‌تواند جان افراد را هم در خطر بیندازد.

<div id="video-display-embed-code_6927141"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3209090/6927141?width=350&height=250"></script></div>

وی افزود: از طرف دیگر صف‌های طویل در برابر مراکز سوخت گیری تشکیل شده است. منابع سوخت به شدت در منطقه کاهش یافته است.
در ادامه مجری شبکه از خبرنگار این شبکه تلویزیونی در لوئیزیانا پرسید: برخی از شهروندان لوئیزیانا گفته اند به خاطر خسارات شدید مجبور شده اند محل زندگی خود را ترک کنند. وضعیت موجود در منطقه‌ای که به سر می‌برید چگونه است؟
خبرنگار گفت: مردم بسیار ناامید هستند. آن‌ها به شدت دچار خسارت شده اند. مردم غذای کافی ندارند. مردم سوخت کافی ندارند. این موضوع بر افراد فشار قابل توجهی را وارد کرده است. ما در میانه یک خیابان هستیم و شما شاهد آن هستید که این درختان تنومند چگونه به این خانه برخورد کرده اند. پیش از آنکه برق وصل شود باید تنه‌های این درختان از محل برداشته شوند. این موضوع زمان زیادی می‌برد. از طرف دیگر برق بسیاری از مناطق شهر قطع شده است.
وی افزود: بدون وجود برق و در گرمای شدید مردم لوئیزیانا در صف‌های طویل برای دریافت اقلام اساسی، چون غذا و سوخت قرار دارند.
در ادامه یکی از ساکنین محل گفت: برخی از این افراد در حدود هفت ساعت است که در صف دریافت سوخت هستند. این موضوع خوبی نیست.
خبرنگار افزود: طوفان آیدا شبکه آب آشامیدنی و تلفن همراه را برای بسیاری قطع کرده است. با گذشت زمان ساکنین به شدت از وضعیت موجود ناامید شده اند.
در ادامه یکی از ساکنین گفت: تهیه غذا مشکل ما است. تهیه آب مشکل دیگر ما است. تصور نمی‌کنم که بتوانیم به این زودی این اقلام را تهیه کنیم.
در ادامه خبرنگار گفت: در حدود یک میلیون واحد تجاری و خانه مسکونی در لوئیزیانا برق ندارند و این وضعیت برای چندین هفته وجود خواهد داشت.
در ادامه خبرنگار گفت: این منطقه همه اکنون با آوار‌های ناشی از طوفان پوشیده شده است.
یکی از ساکنین گفت: این وضعیت هراسناکی است. من تاکنون شاهد این نبوده ام.
خبرنگار گفت: سیلاب ناشی از طوفان خانه‌ها را در منطقه گرین آیل محاصره کرده است. بازسازی این منطقه سال‌ها به طول می‌انجامد.
در ادامه برایان آدامز از اداره آتش نشانی شهر جفرسون گفت: ما تاکنون شاهد این وضعیت نبوده ایم. این بسیار غمبار است. مردم ناراحت هستند. بسیاری از مردم خانه‌های خود را از دست داده اند.
برخی از آن‌ها تصور نمی‌کنند که بتوانند به وضعیت قبل از طوفان بازگردند.

نظر شما