شناسهٔ خبر: 49279261 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون کل وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عملکرد وزارت بهداشت تعیین کننده رضایت مردم از نظام سلامت

حریرچی گفت: در ماه‌ها و سال‌های آینده عملکرد وزارت بهداشت بزرگترین عامل تعیین‌کننده میزان رضایت مردم از نظام سلامت خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم معارفه دکتر بهرام عین اللهی و تودیع دکتر سعید نمکی در سالن مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد.

در این مراسم ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت اظهار کرد: من در این جلسه از مدافعان سلامت، همه نهاد‌ها، ارگان‌ها و به ویژه مقام معظم رهبری و مردم که در این مسیر صبوری و حمایت کردند، قدردانی می‌کنم.

او ادامه داد: کرونا عملکرد حوزه سلامت را تحت تاثیر قرار داد و به دلیل شیوع این بحران، طرح تحول سلامت نظام سلامت در صدر اخبار قرار گرفت. طی ١٠ یا ٢٠ سال پیش، کمتر اسمی از وزیر بهداشت برده می‌شد اما در ٢ سال اخیر مردم منتظر بودند تا ببیند وزیر بهداشت و معاونان چه می‌گویند.

حریرچی بیان کرد: در ماه‌ها و سال‌های آینده عملکرد وزارت بهداشت بزرگترین عامل تعیین‌کننده میزان رضایت مردم از نظام سلامت خواهد بود؛ بنابراین باید وحدت حفظ شده و تلاش حداکثری انجام شود.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: ۶۱۲ هزار نفر از مردم کشور در یکسال اخیر به زیر خط فقر ناشی از پرداخت هزینه‌های درمانی رسیدند. در سال ۹۶ میزان پرداختی هزینه‌های درمان از جیب مردم به ۳۲.۶ درصد رسید که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و شرایط سخت کشور این میزان پرداختی توسط مردم به ۴۰ درصد افزایش یافت و ۷۲ صدم درصد از مردم به زیر خط فقر پرداخت هزینه‌های ناشی از درمان رسیدند.

وی گفت: همچنین در یکسال اخیر دو میلیون و ۴۱ نفر دچار پرداخت هزینه‌های کمرشکن درمانی شدند. بخشی از گزارش اول شهریور ۱۴۰۰ وزارت رفاه نشان می‌دهد در سال ۹۸، میزان شاخص هزینه‌های سلامت منجر به فقر در سطح کشوری ۲.۸۴ درصد، روستایی ۲.۸ درصد و شهری ۲.۸۵ درصد بوده است. به این معنا که ۲.۸ درصد از جمعیت کشور، یعنی در حدود دومیلیون و ۳۸۰ هزار نفر در سال ۹۸ به واسطه هزینه‌های بهداشت و درمان به زیر خط فقر رفته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما