شناسهٔ خبر: 49273483 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با رشد ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحدی؛

بازار سهام دوباره سبز رنگ شد/ شاخص بورس کانال ۱.۵ میلیون واحد را پس گرفت/ ورود ۸۰۹ میلیارد تومان به بازار توسط حقیقی‌ها

شاخص کل بورس تهران پس از دو روز نزول، امروز دوباره مثبت و سبز رنگ شد و با ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحد رشد، کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را پس گرفت؛ ارزش معاملات بازار سرمایه نیز از ۲۵ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام پس از افت شدید در دو روز گذشته، امروز (چهارشنبه) و در آخرین روز کاری هفته، سبز پوش شد.

معاملات روز جاری با گرایشی مثبت و متعادل آغاز بکار کرد. عرضه‌ها نسبت به دو روز گذشته افت محسوسی داشت و شاهد رشد میانگین قیمت سهم‌ها بودیم. 

بازار سرمایه در دو روز گذشته با فشار فروش مواجه بود، البته در نیمه دوم معاملات روز گذشته با بهبود تقاضا از افت شاخص کل بورس کاست، اما بازار سهام منفی بسته شد.

نقشه بازار سهام در آخرین روز کاری هفته با افت عرضه‌ها و افزایش تقاضا بازار سبز رنگ بود. شاخص کل بورس به عنوان نماگر بازار با رشد ۲۴ هزار واحدی دوباره به کانال ۱.۵ میلیون واحدی صعود کرد. شاخص هم وزن هم مثبت بود و شاخص فرابورس نیز دوباره به کانال ۲۲ واحد بازگشت.

امروز بورس تهران از ۳۴۰ نماد معامله شده شاهد رشد قیمت پایانی ۲۸۳ سهم بود و قیمت ۵۲ سهم نیز در منفی معامله شد. در فرابورس ایران هم اما از ۱۳۷ نماد معامله شده، قیمت ۱۱۶ سهم مثبت و ۲۰ سهم منفی بود.
 
معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از یک میلیون و ۴۹۳ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت بیش از ۱۹ میلیارد و ۹۳۱ میلیون سهم و اوراق مالی بود.
 
ارزش کل معاملات بازار سرمایه به بیش از ۲۵ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۸۰۹ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.
 
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری با ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحد رشد در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۸۷ واحد ایستاد. شاخص هم وزن هم با ۸۴۸۲ واحد مثبت عدد ۴۵۵ هزار و ۳۷۵ واحد را ثبت کرد.
 
معامله گران در بورس بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۳۳ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۹۶۳ هزار نوبت معامله کردند که ارزش آن بالغ بر ۹۷۹۸ میلیارد تومان شد.
 
نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن وصنعتی معدنی خاورمیانه، پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، معدنی و صنعتی چادرملو، پتروشیمی نوری و فولاد مبارکه اصفهان با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص بیشترین نقش را داشتند.
 
شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۴۴۸ واحد افزایش به ۲۲ هزار و ۴۰۹ واحد رسید.
 
معامله گران در فرابورس بیش از ۴ میلیارد و ۶۹۸ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۵۳۰ هزار معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان را دادوستد کردند.
 
نمادهای پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری صبا تامین، فرابورس ایران و سنگ آهن گهرزمین بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.
 
انتهای پیام

نظر شما