شناسهٔ خبر: 49273063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۲ هزار مشترک مخابراتی در چهارمحال و بختیاری به فیبر نوری متصل شدند

شهرکرد - ایرنا - مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ هزار مشترک مخابراتی در این استان با استفاده از ساختارهای مختلف شبکه به اینترنت فیبر نوری متصل شده‌اند، گفت: طول فیبر نوری اجرا شده در استان بیش از سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر است.

صاحب‌خبر -

هومان محمودی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تاکنون ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرها و یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر در مناطق روستایی استان اجرا شده است و طول فیبر نوری ایجاد شده بین‌شهری نیز به یک هزار کیلومتر می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد مشترکین فیبر نوری متعلق به شهرستان‌های شهرکرد، لردگان و بروجن است، آمار مشترکین این شهرستان‌ها را به ترتیب ۱۵ هزار، هفت هزار و ۵۰۰ و هفت هزار اعلام کرد.

محمودی همچنین تصریح کرد: به منظور توسعه خدمات مخابراتی در مرکز چهارمحال و بختیاری از ابتدای شهریور امسال عملیات برگردان سیستم منطقه گودال چشمه شهرکرد بر بستر فیبر نوری آغاز شده است که مرحله دوم این عملیات تا نیمه این ماه به پایان خواهد رسید و در نتیجه آن یک هزار و ۱۱۰ مشترک این منطقه از خدمات ارتباط بر بستر فیبر نوری بهره‌مند می‌شوند.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای برگردان سیستم منطقه گودال چشمه شهرکرد را ۱۵ میلیارد ریال بیان کرد و یادآور شد: اجرای ۲۴ کیلومتر فیبر نوری در مناطق کمتر برخوردار بخش میانکوه شهرستان اردل نیز با اعتباری افزون بر ۲۶۴ میلیارد ریال به پایان رسیده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با افزون بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۰۰ هزار نفر آن در شهرکرد به‌ عنوان مرکز استان ساکن است.

نظر شما