شناسهٔ خبر: 49269036 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

والیبال قهرمانی نوجوانان جوان – تهران.

ایران – لهستان؛ بازی انتقام جویانه

هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان امروز با مسابقات مرحله نیمه‌نهایی پیگیری خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش جوان آنلاین، دیدار ایران و لهستان در نیمه نهایی این رقابت‌ها درحالی امروز برگزار می‌شود که بلندقامتان ایران در دور گروهی شکست سنگین ۳ بر صفر را برابر تیم لهستان تجربه کرده اند و دیدار امروز به نوعی بازی انتقام گیری هم خواهد بود.

اما دیشب تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل آرژانتین به دور بعدی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان صعود کرد. شیربچه‌های نوجوان ایران دیشب نایب قهرمان اروپا در سه ست با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد. این دیدار در چهار ست و با نتایج ۲۵ بر ۲۱، ۲۴ بر ۲۶، ۲۵ بر ۱۹، و ۲۵ بر ۱۱ درهم کوبیدند.
حالا این آینده سازان که خود را برای پیوستن به تیم ملی بزرگسالان آماده می‌کنند، یک رقیب سرسخت دیگر در پیش دارند. نوجوانان لهستان که به لحاظ فنی و فردی پرورده‌تر از تیم‌ها است. خوب سرویس می‌زنند و در حملات روی تور و داخل میدان است.

بعد از پیروزی شیرین و نویدبخش نوجوانان ایران مقابل تیم باتکنیک آرژانتین که منجر به صعود شیربچه‌های جدید والیبال ما به جمع چهار تیم برتر جهان شد، امروز ایران با انگیزه زیاد برابر لهستان یک بار دیگر قرار می‌گیرد تا تیم برنده راهی فینال هفدهمین دوره پیکار‌های جهانی نوجوانان زیر ۱۹ سال جهان شود. بی شک مربیان خوب می‌دانند که نباید بازی امروز را احساسی و تلافی جویانه برگزار کنند و حتما در این مورد برای لحاظ روحی روانی با بچه‌ها کار کرده اند.

آرمات؛ ایران بخت اول قهرمانی جهان است
سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران با بیان اینکه غلبه بر آرژانتین نشان داد که ایران توانایی شکست لهستان در مرحله نیمه‌نهایی را هم دارد، گفت: از بین تیم‌های ایران، لهستان، بلغارستان و روسیه، تیم کشورمان از بیشترین شانس برای قهرمانی در جهان برخوردار است.
مسعود آرمات سرمربی نوجوانان ایران درباره پیروزی ارزشمندی تیمش مقابل آرژانتین، افزود: برای این بازی برنامه داشتیم و روی نقاط ضعف حریف کار کرده بودیم. در جریان بازی توانستیم با سرویس و دفاع خوب، سیستم دفاعی آرژانتین را از کار بینداریم.

وی ادامه داد: در ست اول بازی را بردیم، اما در ست دوم بازیکنانم دچار غرور شدند و دستوراتم را در زمین انجام نداند و نتیجه ست را واگذار کردیم. در ست سوم مجددا به بازی برگشتیم و بردیم.
آرمات درخصوص حریف بعدی ایران در مرحله نیمه‌نهایی، گفت: برای بازی مقابل لهستان برنامه داریم. نقاط قوت حریف را از کار می‌اندازیم و روی نقاط ضعفش کار می‌کنیم. امیدوارم با شکست این تیم راهی فینال شویم.
سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران درپاسخ به این پرسش که آیا ایران شانس پیروزی مقابل لهستان و صعود به فینال را دارد؟ گفت: ۱۰۰ درصد شانس داریم. در بازی امروز مقابل آرژانتینی پیروز شدیم که دست کمی از لهستان نداشت. با این حساب توانایی شکست لهستان را داریم. البته این را هم بگویم که همه ۴ تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی شانس قهرمانی دارند. اما من بیشترین شانس قهرمانی را برای ایران می‌بین

برزیل هم‌حذف شد
نوجوانان روسیه با تحمیل شکست سنگین بر برزیل مقتدرانه راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. برزیل و روسیه پیش‌تر در مرحله حذفی موفق به شکست هند و کوبا شدند تا ادامه رقابت‌های خود را در جمع هشت تیم برتر این مسابقات پیگیری کنند. تیم والیبال نوجوانان روسیه که مرحله مقدماتی را با ۴ برد و صدرنشینی در گروه C پشت سرگذاشته بود در جدال برای راه‌یابی به جمع ۴ تیم برتر فرصت کسب امتیاز به برزیل نداد و موفق شد در سه ست متوالی و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۹، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۵ حریف کارنامه‌دار خود را مغلوب کرده و به مر۸له نیمه نهایی راه پیدا کرد.

نظر شما