شناسهٔ خبر: 4926898 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

عربستان به دنبال الحاق حضرموت

صاحب‌خبر -

گروه جهان  
جانشين وليعهد عربستان در نخستين اظهارات و تصميم‌گيري‌هاي خود پس از در اختيار گرفتن اين منصب اعلام كرد كه رياض به اين شرط آماده آتش‌بس در يمن است كه استان حضرموت تحت كنترل عربستان باشد.
به گزارش ايسنا، محمدبن سلمان‌بن عبدالعزيز، وزير دفاع و جانشين وليعهد عربستان در سخناني تصريح كرده است: مرحله نخست جنگ عربستان در يمن به پايان رسيده است. در نتيجه عربستان نياز شديدي به كنترل بر درياي عرب دارد كه هدف اصلي حمله به يمن بوده است. الحاق استان حضرموت يمن به عربستان و متصل كردن آن به بندر المكلا نيز شرط اصلي آتش‌بس در يمن است.
وي گفته است: ما از مدت‌ها دنبال اجراي چنين سياستي بوده‌ايم و براي انتقال لوله‌هاي نفت از عربستان به المكلا و رسيدن نفت عربستان به آب‌هاي منطقه‌يي برنامه‌ريزي مي‌كرديم و در اين راستا توافقنامه‌هايي را امضا كرده‌ايم كه پيش‌تر عبدربه منصور هادي، (رييس‌جمهور مستعفي يمن) آن را امضا كرده است. اين چيزي است كه مبارزان حوثي در يمن آن را نخواهند پذيرفت و به اين ترتيب جنگ همچنان ادامه خواهد يافت.
اين درحالي است كه خبرها حاكي از اعزام نيروي زميني تحت عنوان ائتلاف به يمن است هرچند عربستان آن را انكار مي‌كند.
علي عطوان تحليلگر عرب در مورد آينده جنگ معتقد است: كشورهاي ائتلاف عربي و در راس آنها عربستان سعودي مقابل گزينه‌هاي سختي قرار دارند بنابراين بمباران هوايي حتما منجر به گسترش تسلط حوثي‌ها خواهد شد و تلفات انساني زيادي به دنبال خواهد داشت و اعزام نيروهاي زميني نيز ماجراجويي است كه بدون عواقبي نخواهد بود.
 اين كارشناس معتقد است كه طولاني كردن جنگ در يمن به ضرر عربستان سعودي خواهد بود و به نظر هم نمي‌رسد كه اين كشور بتواند از جنگ طولاني با يمن اجتناب كند.

برچسب‌ها:

نظر شما