شناسهٔ خبر: 49259908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آسیب‌های جبران‌ناپذیر آموزش مجازی به دانش‌آموزان/ مدارس از آبان‌ماه حضوری می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هزینه‌های جانبی آموزش مجازی بیش از آموزش حضوری است، گفت: شروع سال تحصیلی در مهرماه به صورت مجازی و سپس در آبان‌‌ماه به صورت حضوری خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد اقبال عباسی شامگاه سه‌شنبه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: روند عشایری شدن مدارس ۱۵ روستا در منطقه دیناران و اردل با ۲۵۵ دانش‌آموز مشکلی در امور سایر ادارات ایجاد نمی‌کند و نقش موثری در سازماندهی و آموزش دانش‌آموزان دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال شروع سال تحصیلی به صورت حضوری با یک ماه تاخیر می‌باشد و مهرماه را دانش‌آموزان به صورت مجازی آموزش می‌بینند، افزود: تلاش و هزینه‌های جانبی آموزش مجازی بیش از آموزش حضوری است و این آموزش‌ها حاشیه‌هایی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: حضور معلم در کلاس باعث خیر و تربیت معنوی دانش‌آموز است و آموزش جانبی باعث رشد شخصیت دانش‌آموز می‌شود و در آموزش مجازی بالعکس ممکن است گرفتاری‌هایی گریبان‌گیر دانش‌آموز شود که جبران آن سال‌های سال هزینه داشته باشد.

۷۳.۱ درصد فرهنگیان چهارمحال و بختیاری واکسینه شدند

در ادامه جلسه فخر‌الدین اسدی گفت: طرح واکسیناسیون فرهنگیان در راستای پروژه مهر در حال انجام است و تعداد ۱۷ هزار و ۵۷۱ نفر دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و ۲ مرکز تجمیعی شهرکرد و فارسان نیز افتتاح شده و در سایر شهرستان‌ها فرهنگیان با مراجعه به مراکز بهداشت می‌توانند واکسن دریافت می‌کنند.

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: واکسیناسیون فرهنگیان بر اساس سن و سابقه انجام شده است و در مجموع ۷۳.۱ درصد فرهنگیان استان واکسینه شدند.

وی اظهار داشت: هم‌چنین در مراکز تجمیعی برای واکسن برکت تقاضا داشتیم که با افزایش دز این واکسن در مراکز تجمیعی تعداد واکسینه‌ها افزایش خواهد یافت.

قبولی ۹۴۷۰ سوادآموز استان در 5 سال گذشته

در ادامه بهمن خدادادی گفت: استان ما نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی در نهضت سوادآموزی دارد ولی شهرستان‌های اردل، لردگان و کوهرنگ نسبت به وضعیت کشوری سطح پایین‌تری دارند که نیازمند شناسایی بهتر با همراهی سایر دستگاه‌ها جهت سواد‌آموزی است.

معاون نهضت سواد‌آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در راستای تولید محتوا  ۱۰ کتاب درسی و تولید محتوا در ۶ حلقه با موضوع کرونا انجام شده است و در ۵ سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۲۲ شرکت‌کننده در کلاس‌های درس داشتیم که ۹ هزار و ۴۷۰ نفر آن‌ها قبول شدند.

وی ادامه داد: تعداد آموزش‌دهنده‌های ما در ۵ سال گذشته یک هزار و ۲۹۴ نفر بوده که روند کاهشی داشته است چرا که تعدادی جذب آموزش و پرورش شده و یا انصراف داده‌اند.

خدادادی توضیح داد: به لحاظ شناسایی افراد کم‌سواد که تعداد 9 هزار و 408 نفر می‌باشند باید پالایش اسمی صورت‌ گیرد که نیازمند ۹۰ میلیون تومان بودجه است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲
 

نظر شما