شناسهٔ خبر: 49259315 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

# ساره- جوانمردی

صاحب‌خبر -


کاروان ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک تاکنون ۱۳مدال (۷طلا، پنج نقره، یک برنز) در وزنه برداری، دوومیدانی، تیراندازی و جودو کسب کرده است و همین نتیجه باعث شد کاربران فضای مجازی به این میدان توجه ویژه داشتند. در این میان، تیم ملی والیبال نشسته ایران در آخرین مسابقه مرحله گروهی خود با نتیجه سه بر صفر چین را شکست داد تا بدون باخت حتی در یک ست، به نیمه‌نهایی برسد. هاشمیه متقیان به مدال طلای پرتاب نیزه دست پیدا کرد و ساره جوانمردی با رکورد شکنی، مدال طلای تیراندازی تپانچه ۱۰ متر زنان در پارالمپیک را به دست آورد، اما آنچه باعث شد کاربران فضای مجازی به آن بیشتر توجه کنند، حرکت ساره جوانمردی بود؛ زیرا او در مراسم اهدای مدال، با خم کردن زانوها سعی در هم‌ردیف شدن با رقبای ویلچرنشین خود داشت. نظرات کاربران را می‌خوانید:
  ساره جوانمردی با کسب مدال طلای بازی‌های تپانچه ۱۰ متر پارالمپیک توکیو به پرافتخارترین پارالمپین تاریخ ورزش ایران تبدیل شد، اما حرکت زیبای ساره جوانمردی در مراسم اهدای مدال که با خم کردن زانوها، سعی کرد هم‌ردیف با رقبای ویلچرنشین خود شود.
  خدا قوت زنان‌ قهرمان ایران‌ زمین؛ هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه و ساره جوانمردی در تپانچه بادی، هر دو رکورد شکستند و مدال طلا گرفتند. مبارک باد.
  ساره جوانمردی دراین تصویر، درس مهمی به ما می‌دهد: قهرمان ما درلحظه گرفتن عکس قهرمانی، باخم کردن زانوها، خود راهم سطح دوقهرمان (نشسته بر ویلچیر) نگه می دارد تا بگویدهمه ما در مواجهه و تعامل مثبت با این عزیزان باید خود راهم ترازشان‌ بدانیم. این فقط تواضع نیست یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی است.
  حرکت جوانمردانه ساره جوانمردی، ملکه تپانچه جهان، پرافتخارترین ورزشکار پارالمپیک تاریخ ایران در مراسم اهدای مدال، با خم کردن زانوها سعی در هم‌ردیف شدن با رقبای ویلچرنشین خود دارد.
  ساره جوانمردی هم طلایی شد، هم رکورد جهانی رو شکست، هم با این حرکتش خودشو همسطح رقبای ویلچرنشینش کرد و نشون داد اثری از تکبر توی وجود نازنینش نیست.
  هاشمیه متقیان مدال جایگاه اول و ساره جوانمردی مدال جایگاه اول هم طلای المپیک گرفتند، هم خانم هستند.  ولی فعالان حقوق زنان بهشون اهمیتی نمیده و براشون هشتگ ترند نکرد. می‌دونید چرا؟ چون هم معلول هستند و هم ضد ایران عمل نکردند.
  درود بر شیر زنان ایرانی.
  ششمین و هفتمین مدال طلای پارالمپیک مبارک همه مون؛ دمتون گرم شیرزنان ایرانی.

نظر شما