شناسهٔ خبر: 49258040 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

جیک سالیوان: ماموریت ما در افغانستان از نظامی به دیپلماتیک تغییر یافته است

صاحب‌خبر -

شفقنا- مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد ماموریت آمریکا در افغانستان اکنون از نظامی به دیپلماتیک تغییر یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز سه شنبه گفت: ماموریت ایالات متحده در افغانستان اکنون از یک ماموریت نظامی به یک دیپلماتیک تغییر یافته است.

وی افزود: هرگونه کمک از طریق طالبان به افغانستان بستگی به رفتار جنبش دارد.

سالیوان تأکید کرد: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به تلاش های خود برای تخلیه بیش از ۱۰۰ آمریکایی باقی مانده در افغانستا ، حتی پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی ادامه خواهد داد و اشاره کرد که ایالات متحده تأثیر قابل توجهی بر طالبان دارد تا اطمینان حاصل شود هر شهروند باقیمانده آمریکایی می تواند خارج شود.

وی گفت: در آغاز ماموریت ایالات متحده برای تخلیه آمریکایی ها و متحدان افغان در ۱۴ آگوست، بین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ آمریکایی در افغانستان حضور داشتند و اکنون ۹۷ یا ۹۸ درصد از افرادی که در محل بودند خارج شده اند.

سالیوان تاکید کرد: دولت بارها با تعداد کمی از آمریکایی ها تماس گرفت. بقیه در افغانستان هستند و آنها تشویق می شوند که به فرودگاه بیایند.

پنتاگون سه شنبه شب اعلام کرد که نیروهای آمریکایی خروج تمام پرسنل خود از افغانستان را از طریق فرودگاه بین المللی کابل به پایان رسانده اند و کنترل فرودگاه به طالبان واگذار شد.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید

نظر شما