شناسهٔ خبر: 49250009 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش بینی وضعیت آلودگی هوا برای ۲۴ ساعت آینده تهران

شرکت کنترل هوای شهر تهران از آخرین پیش بینی‌های آماری برای وضعیت آلودگی ۲۴ ساعت آینده هوای تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز سه‌شنبه (۹ شهریور ۱۴۰۰) در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی، عدم وزش باد مؤثر و نیز انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.

علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

تداوم پایداری جوی و افزایش تردد خودروها تا اواخر وقت سه‌شنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود، هرچند وزش باد مؤثر در ساعات پایانی سه‌شنبه پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

همچنین صبح روز چهارشنبه ( ۱۰ شهریور ۱۴۰۰) افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و در برخی مناطق پرتردد وضعیت نامطلوب کیفیت هوا حاکم خواهد بود.

البته باید توجه داشت که تداوم این شرایط جوی در طول روز تاحدودی از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، همچنین احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

قابل توجه است که حاکمیت جو نسبتاً آرام تا اواخر وقت چهارشنبه سبب تجمع آلاینده‌ها و به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق خواهد شد، هرچند با افزایش نسبی تندی باد در ساعات پایانی، تاحدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما