شناسهٔ خبر: 49231248 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از واحد سیار تلویزیونی فول. اچ. دی در تبریز

نخستین واحد سیار تلویزیونی مدرن کشور با حضور رئیس رسانه ملی در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی عصر امروز به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،واحد سیار تلویزیونی فول اچ دی ۱۰ دوربین تولید ملی است و فناوری طراحی و ساخت این واحد تا کنون در اختیار ۴ کشور دنیا بود.

این واحد سیار پیشرفته با همکاری و مشارکت سازمان صدا و سیما، مرکز آذربایجان شرقی، استانداری آذربایجان شرقی و بخش خصوصی استان تولید شده است تا ایران را به پنجمین دارنده این فناوری تبدیل کند.

یکی از مزیت‌های این سیستم نسبت به نمونه خارجی، برخورداری از بدنه یکپارچه در قالب ۱۱ متر در ۳ متر که از کامپوزیت ۹ لایه ساخته شده است.

همچنین ۱۴۰ پروژه فنی و عمرانی دیگر صدا و سیمای آذربایجان شرقی در مجموع با هزینه ۱۱۰ میلیارد تومان امروز به دست علی عسگری رئیس رسانه ملی افتتاح می‌شود.

علیزاده معاون فنی صداوسیمای استان آذربایجان شرقی گفت: این طرح‌ها شامل ۴۴۳ ایستگاه (۶ ایستگاه پرقدرت، ۲۴ ایستگاه متوسط قدرت و ۴۱۳ ایستگاه کم قدرت)پخش ۲۱ شبکه تلویزیونی دیجیتال SD به همراه ۲۲ شبکه رادیویی در بستر TS ۱/TS ۲ با پوشش ۹۸.۵ درصد جمعیت استان ،پخش هشت شبکه تلویزیونی دیجیتال HD به همراه چهار شبکه رادیو نما در بستر TS ۳ با پوشش ۸۷.۵ درصد جمعیت استان ،پخش چهار شبکه تلویزیونی دیجیتال HD و دو شبکه SD و چهارده شبکه رادیو نما در بستر TS ۴ با پوشش ۶۰ در صد جمعیت استان ،پخش شبکه ۴ K یا UHD در بستر TS ۵ از ایستگاه عون بن علی برای شهر تبریز با میزان پوشش سیگنال رسانی زمینی ۸۵ درصدی هستند.

انتهای پیام/ک

نظر شما