شناسهٔ خبر: 49220637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۰ هکتار از باغات روستای فریزهند نطنز در آتش سوخت

گروه استان‌ها - مدیر جهاد کشاورزی نطنز با بیان اینکه ۱۰ هکتار از باغات روستای فریزهند نطنز در آتش سوخت، گفت: خسارت به ۶۰ درصد از باغات وارد شد.

صاحب‌خبر -

سیف‌الله فرجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  نطنز ، اظهار داشت: بر اثر بی‌احتیاطی و نداشتن نظارت بر عرصه طبیعی و باغات حدود 10 هکتار از باغات کهنسال باغستان روستای فریز هند بخش برزرود شهرستان نطنز طعمه حریق شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز با اشاره به خسارت زیاد به منطقه باغستان روستای فریزهند افزود: درختان گردوی کهنسال و سایر درختان مثمر از جمله تاکستان‌ها و درختان سردسیری منطقه در این آتش سوزی طعمه حریق شد و میزان خسارت حدود 60 درصد است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز ابراز داشت: دلایلی از قبیل اقتصادی نبودن باغات، دشوار بودن دسترسی با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه، دور بودن از راه‌ها و جاده اصلی، وراثتی بودن و چند مالک داشتن باغات عواملی است که باعث افزایش آتش‌سوزی‌ها می‌شود از جمله عوامل مهم و موثر در آتش‌سوزی با‌غ‌ها است.

وی افزود: در این راستا توصیه‌هایی از جمله علف‌زنی و زدودن علف‌های هرز حاشیه معابر منتهی به باغات و سرکشی مداوم توسط مالکین و مراقبت باغ دار از باغات خود را جهت جلوگیری از آتش‌سوزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

فرجی خواستار تمهیدات لازم از سوی ارگان‌های ذی‌ربط و مردم محلی جهت اطفای حریق در زمان وقوع حادثه شد و گفت: وجود تجهیزات کافی باعث می شود از بروز خسارت بیشتر به مردم جلوگیری شود و بر همین اساس لازم است مسئولان در این زمینه تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنند.

انتهای پیام/804/ ت

نظر شما