شناسهٔ خبر: 49220325 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۲۱۷ میلیون نفر

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۵۵۴ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۱۷ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۱۷ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۸۸۴ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۹۴ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۳۳۰ نفر بهبودیافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۳۷ هزار و ۲۶۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۹ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۵۱۵ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۵۴ هزار و ۶۸۹ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۴۳ هزار و ۳۸۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۲ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۵۶۹ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۳۸ هزار و ۳۸۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۳ هزار و ۲۱۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۰ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۸۱۵ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۷۹ هزار و ۳۳۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه و آرژانتین نیز به ترتیب با ۶ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۲۷، ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۴۸۸، ۶ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۴۲۳، ۶ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۸۱ و ۵ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۳۱ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای کلمبیا با ۴ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۹۶۴ مبتلا و ایران نیز با ۴ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۲۵۸ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۳۱ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۹۶۹، ۳۰ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۴۷۸ و ۱۹ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۷۴۸ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، ‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا،

نظر شما