شناسهٔ خبر: 49216060 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عربستان ۲۶۰ بار آتش‌بس در الحدیده یمن را نقض کرد

تسنیم

رسانه‌های یمنی از ثبت ۲۶۰ مورد نقض آتش‌بس از سوی ائتلاف متجاوز سعودی در الحدیده خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، اتاق عملیات افسران ارتباط ارتش یمن برای رصد نقض آتش‌بس در استان الحدیده گفت که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۰ بار آتش‌بس در این استان را نقض کردند.

از سوی دیگر یک منبع در اتاق عملیات افسران ارتباط ارتش یمن، ایجاد استحکامات جنگی در «الفازه»، «الجبلیه» و «کیلو ۱۶» را از جمله موارد نقض آتش‌بس در استان الحدیده دانست.

وی همچنین حملات توپخانه‌ای و گلوله باران مناطق مختلف یمن، پرواز جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در آسمان «حیس»، «الفازه»، «الجبلیه» و «التحیتا» را از جمله موارد نقض آتش‌بس بر شمرد.

طرف‌های یمنی سیزدهم دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی (۲۲ آذر ۱۳۹۷ ه.ش.) در سوئد به توافق آتش‌بس در استان الحدیده دست یافتند، از آن زمان تاکنون ائتلاف متجاوز سعودی این آتش‌بس را نقض کرده و به حملات خود به استان الحدیده ادامه داده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

نظر شما