شناسهٔ خبر: 49214069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

درخشش پارالمپیکی‌های ایران در توکیو

صاحب‌خبر -
کاروان پارالمپیک کشورمان روز پنجم مسابقات توکیو ۲۰۲۰ را با دو طلا و دو نقره پشت سرگذاشت.
پنجمین روز از مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ در حالی برای کاروان ایران به پایان رسید که جودوکاران کشورمان خوش درخشیدند و توانستند صاحب دو مدال با ارزش طلا شوند. در این بین پارا دوومیدانی و پارا وزنه برداری نیز روی سکوی دومی قرار گرفتند.
استارت کار درخشش پارا جودو در وزن منهای ٩٠ کیلوگرم با وحید نوری زده شد و او با شکست حریف انگلیسی مدال طلای این وزن را کسب کرد تا روحیه دیگر جودوکار کشورمان هم برای ادامه کار بالا برود.
در ادامه محمدرضا خیرالله زاده جودوکار وزن مثبت ١٠٠ کیلوگرم تیم ملی کشورمان در کلاس B۲ با غلبه بر چیکویدزه حریف سرسخت گرجستانی با ایپون در کمتر از سه دقیقه به برتری دست یافت و مدال خوش رنگ طلا را بر گردن آویخت.
این اولین طلاهای تاریخ پارالمپیک در بخش نابینایان و کم بینایان محسوب می‌شود.
*مختاری ۳۰ سانتی‌متر تا کسب طلا کم آورد
کاروان ایران در پارادوومیدانی امروز دو نماینده داشت که یک مدال نقره حاصل کار آنها بود. علیرضا مختاری در پرتاب وزنه کلاس ۵۳ در حالی توانست به این مدال برسد که تنها ۳۰ سانتی متر تا مدال طلا فاصله داشت. او رکورد ۸.۴۸ متر را پرتاب کرد و حریف آذربایجانی‌اش با ۸.۷۷ متر به طلا رسید.
وحیدعلی نجیمی در ماده ۱۰۰ متر دیگر نماینده کشورمان بود که به خط پایان رسید، اما نتوانست به مرحله نهایی صعود کند.
*یکم مقام چهارمی و یک صعود، حاصل تیر و کمانی‌ها
در این رشته ایران ۳ نماینده داشت که حاصل تلاش آنها به میدان ختم نشد. فرزانه عسگری در کامپوند انفرادی در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف کارمن روبیو از اسپانیا رفت و با ۱۴۰ بر ۱۳۴ به برتری رسید و راهی مرحله بعد شد.
همچنین تیم میکس کامپوند کشورمان که از ترکیب فرزانه عسگری و رمضان بیابانی تشکیل شده بود، برای دستیابی به مدال برنز به مصاف تیم دو نفره استپانیدا آرتاخینووا و بایر شیگائف از روسیه رفت و با نتیجه ۱۵۱ بر ۱۵۳ باخت و در نهایت چهارم شد.
* دومین مدال در پارا وزنه برداری
پارا وزنه برداری ایران دومین مدالش را توسط سیدحامد صلحی دشت کرد. او امروز در دسته ۹۷- کیلوگرم پس از وزنه بردار چینی با رکورد ۲۲۲ کیوگرم به مدال نقره دست یافت.

پیش از این برای پارا وزنه برداری روح الله رستمی مدال طلا و امیر جعفری مدال نقره کسب کرده بود.
در دسته ۹۷ کیلوگرم، ساعت ۱۸:۳۰ به وقت توکیو، سیدحامد صلحی پور روی تخته می رود. این رقابت در توکیو اینترنشنال فوروم برگزار می شود که امیدها برای مدال آوری به این سالن نیز هست.
*سومین شکست برای بسکتبال با ویلچر
شاگردان عباس آقاکوچکی امروز با بریتانیا رقابت داشتند. در این بازی رقابت تقریبا پایاپای بود، اما در نهایت با حساب ۶۹ بر ۵۷ به سود حریف به پایان رسید تا ملی پوشان کشورمان سومین شکست را تجربه کنند. نکته جالب توجه رضایت سرمربی تیم بعد از باخت بود. ایران در سه بازی قبلی دو شکست و یک برد را تجربه کرده بود.
کاروان پارالمپیک کشورمان در پایان روز پنجم سه طلا و ۴ نقره را کسب کرده است.

نظر شما