شناسهٔ خبر: 49211387 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

سهم نظارت روحانیت

صاحب‌خبر -

احسان بابایی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «سهم نظارت روحانیت» نوشت:

گاهی روحانیت از کنار خطاهایی که در متن نظام اسلامی اتفاق می افتد آن قدر با بی تفاوتی عبور می کند که می شود آن را به بی مسوولیتی تفسیر کرد. نمونه اخیر آن، بی اعتنایی به رفتارهایی است که در زندان ها رخ داده است. اندک آن نیازمند پیگیری بود؛ علاوه بر این که گاه به گاه اخباری از این قسم در فضای مجازی منتشر می شود.

گویا روحانیت هنوز متوجه این موضوع نشده است که این اتفاقات در کارنامه اش ثبت می شود. یک سرمایه هزار ساله است که به میدان آمده است. این که شخصیتی از خود روحانیت متولی دستگاه قضا باشد، هیچ از سهم نظارت نباید کم کند؛ بلکه به همین علت، نظارت، ضرورت بیشتری دارد.

چه می شود اگر روحانیت مطالبه بازدید از زندان ها را داشته باشد و پناه زندانیانی باشد که در معرض تعدّی قرار گرفته اند؟ روحانیت و بلکه اسلام از این اتفاقات ضربه می خورد. چه راهکاری برای دفاع از دین دارد؟ هنوز از ماجرای اخیر فیلم های زندان اوین فاصله نگرفته ایم. واکنش ها، پیش روی ماست. سهم روحانیت از حضور در صحنه مطالبه رعایت حقوق زندانی نسبت به گروه های دیگر چقدر است؟

سکوت روحانیت انقلابی در این صحنه ها، به نفع نظام نیست؛ به نفع آن دسته دیگر از روحانیت است که اساس حضور دین در متن سیاست را قبول ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما