شناسهٔ خبر: 49209361 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شناسایی فرصت‌های فناورانه برای رفع چالش‌های حوزه آب و خشکسالی

شناخت وضعیت فعلی حوزه آب و خشکسالی راهی برای رفع نیازهای این صنعت است. این کار، فرصت‌ها را شناسایی می‌کند و در اختیار بازیگران قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بیش از 80 درصد کره زمین را آب فرا گرفته اما تنها 3 درصد آن قابل شرب است. به گفته کارشناسان تامین آب از روش‌های جایگزین می‌تواند به این معضل جهانی پاسخ دهد. روش‌های فناورانه‌ نوینی که در دنیا کاربرد دارند و یاری حل معضلات این حوزه آمده‌اند.

اما این کار تنها با شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های موجود به نتیجه می‌رسد. یعنی برای تحقق این هدف ابتدا باید بازیگران این حوزه و توانمندی‌های موجود شناسایی شوند. این کار شناختی درست از وضعیت فناورانه موجود، تهدیدها و چالش‌های داخلی و جهانی این حوزه ارائه می‌کند.

کارگروه تخصصی توسعه فناوری‌های آب، حشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از نهادهای موثر در این حوزه است تلاش می‌کند تا یک الگوی بومی از همکاری وسیع ملی با مشارکت دولت، بنگاه‌های خصوصی، نهادهای علمی و تحقیقاتی طراحی کند. همچنین با بهره‌گیری از ابزارهای توسعه فناوری از جمله مالکیت فکری، حمایت های مالی  و ارتباطات بین‌المللی چالش‌های این حوزه را شناسایی می کند و برای رفع آنها اقدام کند.

این کار با استفاده از توان تخصصی دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما