شناسهٔ خبر: 49194797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فنی گمرک:

موجودی کالا‌های اساسی در بنادر حدود ۶.۲ میلیون تن است

جمال ارونقی درباره تسهیل و تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی از گمرکات کشور گفت: در حال حاضر موجودی کالا‌های اساسی در بنادر حدود ۶.۲ میلیون تن است که ۴.۵ میلیون تن آن تخلیه شده و قبض انبار برای آن صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک شب گذشته (شنبه ۶ شهریور) در برنامه گفتگوی ۱۸ و ۳۰ دقیقه شبکه خبر سیما درباره تسهیل و تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی از گمرکات کشور گفت: در حال حاضر موجودی کالا‌های اساسی در بنادر حدود ۶.۲ میلیون تن است که ۴.۵ میلیون تن آن تخلیه شده و قبض انبار برای آن صادر شده است. حدود ۱.۲ میلیون تن کالا‌های اساسی روی کشتی‌هایی است که این کالا‌ها را آورده اند و ۳۸۰ هزار تن از این کالا‌ها هم درحال تخلیه از کشتی هاست.

 

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی صدور مجوز‌های قانونی ترخیص کالا‌ها را تسهیل می‌کند، گفت: حدود ۵۰ درصد اقلام رسوبی در انبار‌های فرودگاه امام خمینی (ره)، مربوط به وزارت جهادکشاورزی است. قرار است با تشکیل کارگروهی، سازوکار حذف رجیستری از مبادی تعیین و به احتمال زیاد از هفته آینده اجرایی شود.

 

ارونقی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن این تصمیم، هر مسافر بعد از ورود به کشور بدون ارائه مشخصات در گمرک، یک ماه فرصت دارد با ورود به سامانه، نسبت به رجیستری اقدام کند، گفت:‌ سرم‌های باقی مانده در گمرک، مربوط به سال ۹۵ است. فقط ۶ دستگاه کامیون حامل سرم معطل صدور مجوز است که به‌محض صدور مجوز نسبت به ترخیص آن‌ها اقدام خواهد شد.

پایان پیام/50

نظر شما