شناسهٔ خبر: 49180140 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

واکنش‎ها در آمریکا به انفجارهای کابل|

جمهوریخواهان خواستار استیضاح بایدن و بلینکن شدند

شماری از نمایندگان حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح وزیر خارجه این کشور را در ارتباط با کشنته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستان ارائه دادند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – در پی انفجار انتحاری در فرودگاه کابل که به کشته شدن ۱۳ نفر از نظامیان آمریکایی منجر شد، ۲ تن از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استیضاح «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه این کشور شدند.

به گزارش «ایندیپندنت»، «رالف نورمن» از ایالت کارولینای جنوبی و «اندی هریس»، از ایالت مریلند، اعلام کردند که «آنتونی بلینکن با خروج نظامی آشفته از افغانستان موجب کشته شدن نظامیان آمریکایی شده است.»

این ۲ نماینده جمهوریخواه اینگونه استدلال کرده‎اند که بلینکن توصیه‌های لازم را به «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نداده و منافع آمریکا را در افغانستان کنار گذاشته است.

آنها می‎گویند «آنتونی بلینکن نتوانسته سوگند خود را وفادارانه حفظ کند و با نقش خود در خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، به طور بی ملاحظه‌ای منافع، امنیت و ارزش‌های ما را کنار گذاشته است.»

در همین حال تعدادی از جمهوریخواهان در پی انفجار کابل خواستار پاسخگویی دولت آمریکا شدند.

«ریک اسکات»، سناتور ایالت فلوریدا و «مدیسون کاوثورن»، نماینده جمهوریخواه کارولینای شمالی استدلال کرده اند متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا باید برای برکناری جو بایدن مطرح شود.

بر اساس بند ۴ متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا در صورتی که معاون رئیس جمهور و اکثریت کابینه درباره ناتوانی رئیس جمهور آمریکا برای اداره امور هم عقیده باشند، رئیس جمهور بایدبرکنار شود و معاون وی کنترل امور را در دست گیرد.

همچنین «ترامپ جونیور»، پسر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، نیز، بایدن را هدف انتقادات خود قرار داده و مدیریت امور در افغانستان از سوی وی را «ضعیف» توصیف کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما