شناسهٔ خبر: 49173509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس:

هیچ مریضی نباید به بهانه عدم وجود تخت بیمارستان را ترک کند

ابراهیم شریفی

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ مریضی نباید به بهانه عدم وجود تخت بیمارستان را ترک کند.

صاحب‌خبر -

یحیی ابراهیمی در جمع پرسنل بیمارستان ابن سینای دلفان در رابطه با احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابه این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به میزان جمعیت، وسعت و محرومیت شهرستان دلفان پیگیر احداث بیمارستان دوم در نورآباد با ظرفیت ۲۵۰ تخت شدیم.

وی تصریح کرد: در ادوار گذشته ‌هیچ‌گونه تلاشی برای احداث دومین بیمارستان در دلفان صورت نگرفته بود. ما مجددا درخواست احداث بیمارستان دوم را مطرح کردیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان خاطرنشان کرد: جهت انجام این کار، موافقت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و همچنین موافقت کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت را اخذ کردیم و توانستیم بیمارستان ۲۵۰ تختخواب دلفان را رسماً مصوب کنیم.

ابراهیمی اضافه کرد: کلیه تأییدیه‌ها و موافقت‌های اصولی و اولیه جهت اخذ پروانه تأسیس و احداث این بیمارستان (از مراجع ذی‌صلاح) اخذ شده است که بعد از مشخص شدن مکان احداث این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی، مجوز ماده ۲۳ این پروژه نیز اخذ و سپس تأمین اعتبار خواهد شد.

وی پیرامون خدمات انجام شده برای توسعه و تجهیز این بیمارستان، بیان کرد: در شهرستان یک تخت ICU وجود نداشت اما اکنون مجموعا ۲۶ تخت مراقبت‌های ویژه ICU  و CCU  وجود دارد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس ادامه داد: بخش اتاق عمل، دیالیز و اورژانس این بیمارستان هم اکنون در حال توسعه است.

ابراهیمی با بیان اینکه  دستگاه MRI  دلفان، تا چند روز آینده نصب خواهد شد، افزود: دومین دستگاه سی تی اسکن را برای این بیمارستان تهیه کردیم.

وی اظهار کرد: دستگاه اکسیژن‌ساز (برای بیماران تنفسی) هم اکنون به سختی پیدا می‌شود، با این وجود توانستیم دو دستگاه اکسیژن ساز برای این بیمارستان تهیه کنیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس تصریح کرد: هیچ مریضی نباید به بهانه اینکه تخت نداریم و یا هر مشکل دیگری، بدون ویزیت و معاینه این بیمارستان را ترک کند.

انتهای پیام

نظر شما