شناسهٔ خبر: 49167207 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پایان موضوع انتقال آب از خوزستان با ابلاغ و تصویب حقابه

نماینده مردم اهواز در مجلس بر تصویب حقابه خوزستان از سوی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو برای پایان دادن به موضوع انتقال آب تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری خوزستان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در استانداری خوزستان برگزار شد گفت: در صورتیکه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو نسبت به تهیه و ابلاغ سند حقابه خوزستان اقدام کنند، موضوع انتقال آب مطرح نمی‌شود.

او با بیان اینکه این وزارتخانه‌ها باید نسبت به حقابه‌ای که در قالب این سند برای استان خوزستان مشخص می‌کنند، متعهد و به تحقق آن برای استان خوزستان مکلف باشند، اظهار داشت: همچنین تکمیل طرح‌های آبرسانی غدیر و شمال شرق خوزستان ضرروی است و اجرای این طرح‌ها می‌تواند به پایداری آب مورد نیاز روستا‌ها و شهر‌های استان منجر شود.

حسینی به ظرفیت‌های اقتصادی متعدد خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: در صورتی مشکل اشتغال در این استان کاهش می‌یابد که امر بومی گزینی نیز مورد توجه قرار گیرد، چراکه از جمله موانع پیشرو در بومی گزینی نیروی اشتغال در استان، مدیریت‌های غیربومی در صنایع و کارخانجات خوزستان است.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمینه سرمایه گذاری در استان باید ایجاد مشوق‌های لازم مورد توجه قرار گیرد تا از این طریق ظرفیت‌های جدیدی در حوزه اشتغال در خوزستان محقق شود.

او همچنین به موضوع حاشیه نشینی در کلانشهر اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: مناطق کم برخوردار متعددی در اهواز وجود دارد که رسیدگی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ساکنان آن‌ها ضروری است و امیدواریم از طریق کارگروه‌هایی که تعیین شده اند، در یک دوره زمانی مشخص، رفع مشکلات ابتدایی این مناطق در دستور کار دولت قرار گیرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تاسیس ۸ شهرستان جدید طی ۱۰ سال اخیر (با مصوبه هیات دولت) در خوزستان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر این شهرستان‌ها فاقد بیمارستان هستند، بنابراین پیشنهاد می‌شود طی برنامه‌ای کوتاه مدت و بلندت مدت نسبت به راه اندازی بیمارستان‌های محلی تا زمان احداث بیمارستان‌های ثابت در این شهرستان‌ها اقدام شود.

سید کریم حسینی تشکیل صندوق توسعه استان خوزستان یک ضرورت دانست و گفت: این صندوق مصارفی دارد که نیازمند منابع خاص و ویژه است، بنابراین اختصاص درصدی از محل فروش نفت کشور به این صندوق پیشنهاد می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، سهم ۳ درصد فروش نفت در اعتبارات بودجه‌ای خوزستان فاقد کاربرد لازم برای رفع نیاز‌های این استان است.

انتهای پیام/گ

نظر شما